י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפלונטר הפוליטי ומערכת הבריאות

ליצמן משרטט ממשלה: "אשב עם ליברמן בלית ברירה ואחשוד בו"

בראיון שהעניק סגה"ש יעקב ליצמן שיתפרסם מחר ב'ישראל היום', הוא תוקף בחריפות את השותף הפוליטי הטבעי לשעבר - ליברמן, אך לא שולל אופציה של ישיבה משותפת איתו בממשלה • לדבריו, "נשמור על הבלוק גם במחיר של בחירות" • ומה דעתו על מערכת הבריאות הקורסת

ליצמן משרטט ממשלה: "אשב עם ליברמן בלית ברירה ואחשוד בו"
יעקב ליצמן/אביגדור ליברמן צילום: דוד כהן/תומר נויברג, פלאש 90

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן העניק ראיון לוחמני במיוחד לכתב הפוליטי של 'ישראל היום' יהודה שלזינגר. שיפורסם מחר (שישי) במוסף 'שישבת' של העיתון. בראיון סיפק ליצמן לא מעט כותרות כגון: "או שמישהו יישבר, או שנלך לבחירות". "לליברמן יש פיצול אישיות". "מערכת הבריאות טובה, אך פחות משהייתי מצפה". 

ליצמן טוען כי בלוק הימין חזק ואיתן ולא יישבר. לדבריו, "או שמישהו יישבר או שנלך לבחירות. אני לא יודע מי כן יישבר, אני כן יכול להגיד לך מי לא יישבר - אנחנו. הבלוק לא יישבר. בכל שבוע אנחנו יושבים, מסתכלים האחד בעיני זולתו ומכריזים שהבלוק חי וקיים".

ליצמן, בניגוד לחזותו השלווה, סיפק כמה הצהרות מעניינות ולא שגרתיות, בעיקר בעניין המצב הפוליטי הנוכחי וגם כלפי אחד מיריביו הפוליטיים המרים - ח"כ אביגדור ליברמן מ'ישראל ביתנו'.

אשר לבלוק שעליו, כפי שאמר קודם, מוכנים החרדים "להתאבד", טען ליצמן כי טרם הגיעה נקודת האל־חזור לבחירות שלישיות. לדבריו, "לא הגענו לשם, אבל אם אתה שואל אותי - נשמור על הבלוק גם במחיר של בחירות. כל יושבי החדר הזה מבינים שהעובדה שהבלוק קיים עלולה להוביל לבחירות".

בראיון סנט סגן השר באביגדור ליברמן. "יש אביגדור ויש איווט", אמר. הוא הוסיף כי "אביגדור זה שם יהודי, שם יפה. אביגדור יושב איתנו, עושה איתנו דברים, מסכים למתווה הגיוס שהסכמנו עליו, הולך עם נתניהו והכל בסדר. 'איווט' הוא פוליטיקאי שהולך פעם ככה ופעם ככה. יש לו פיצול אישיות. הוא לא צפוי. ליברמן התחנן אלינו לפני הבחירות לרשויות המקומיות שנעבוד יחד על בחירת משה ליאון לראשות עיריית ירושלים. אחר כך הוא התהפך עלינו. אני מכיר מוסדות שמטפלים בפיצול אישיות".

למרות כל זאת, ליצמן הצהיר כי יסכים לשבת עם ליברמן בממשלה במידה ולא תהיה ברירה. "אני אחשוד בו. אני אחשוד בו שיבגוד בי, אבל אם לא תהיה לי ברירה - אז כן", אמר.

ליצמן התעקש כי למרות המחאה על הידרדרות מערכת הבריאות בימים אלה בשל היעדר ממשלה מתפקדת, מערכת הבריאות טובה יותר מאי פעם.

"המערכת במצב יותר טוב ממה שהיתה, אך פחות טוב ממה שהייתי מצפה. עובדים על זה שיהיה עוד יותר טוב. לא אכחיש שיש בעיות, יש בעיה של חוסר מיטות, צריך עוד מיטות. באתי לראש הממשלה ולשר האוצר ואמרתי, 'רבותיי, צריך תוספת תקציב. אין כסף'. שניהם אישרו, ובינתיים הולכים שוב לבחירות והכל תקוע. מערכת הבריאות לא בקריסה. חד־משמעית לא. חדרי המיון פה יותר טובים מבארה"ב. יש בהם צפיפות ואנחנו מטפלים בה", אמר ליצמן.

 

יעקב ליצמן בלוק הימין אביגדור ליברמן מערכת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד