י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משכנתא בשביל לסגור חובות והלוואות- 5 נקודות חשובות

שלום רב לכם, שמי מרטין בוקסדורף ואני מטפל במשכנתאות מורכבות ומסובכות מעל 10 שנים • עומדים לפני משכנתא חשובה? צריכים לסגור את החובות וההלוואות? אז בואו נעבור על 5 הנקודות החשובות ביותר במשכנתא לסגירת חובות והלוואות

משכנתא בשביל לסגור חובות והלוואות- 5 נקודות חשובות
מרטין בוקסדורף צילום: יח"צ

עד חמישים אחוז משווי הבית-

הדבר הראשון שצריך לדעת זה שמשכנתאות לסגירת חובות הן עד חמישים אחוז משווי הבית. זה נכון שאם אתם קונים בית, ניתן לקחת עד 70 אחוז. אבל ברגע שהנכס כבר שלכם, הדרך היחידה היא להגדיל עד 50 אחוז. דוגמה: נניח שהבית שלכם שווה 1 מיליון שקלים ויש לכם משכנתא של 400 אלף שקלים, זה אומר שאתם יכולים כרגע להגדיל את המשכנתא בעוד 100 אלף שקלים במטרה לסגור את כל ההלוואות שיש לכם.

חשוב להדגיש שהמחיר של הבית נקבע על ידי השמאי של הבנק, לא על ידיכם. קורה הרבה פעמים שאני שואל מישהו כמה עולה הבית שלך והוא עונה למשל 1.6. כאשר מגיע השמאי של הבנק- הוא קובע שהמחיר הוא הרבה יותר נמוך. כאשר רוצים לדעת מה השמאי יעריך, תורידו 10-15 אחוז מהמחיר שאתם חושבים עליו.

לא לחכות לרגע האחרון-

המצב הנפוץ הוא שהייתה בעיה כל שהיא ומתחילות להיווצר הלוואות וקצת חובות, אם זה בבנקים או בחוץ. המפתח הוא לא לחכות לרגע האחרון. ל להגיע למצב שבו כבר מתחילות לחזור הלוואות ומתחילים להיות אכ"מים בחשבון.

הסוד הוא לעצור את הדברים לפני כן. לקחת מוקדם משכנתא לסגירת הלוואות ולאפס את החשבונות. אני נתקל בהרבה יותר מדי מקרים של אנשים שחיכו קצת יותר מדי והכול קרס עליהם בכמה ימים. פתאום המשכנתא לא שולמה, חזרו כמה צ'קים, כרטיס אשראי חזר והכול קרס. אז אל תגיעו למצב הזה, תיקחו את המשכנתא לפני כן.

הכנסות מסודרות-

תראו, כולנו מבינים שהבנקים רוצים לראות הכנסות מסודרות, אבל לא כולם מבינים עד כמה זה קריטי. אז האמת היא שזה קריטי. חברים יקרים, אם אתם שכירים- המשכורת אמורה להיות מופקדת בחשבון הבנק בצורה מסודרת.

כלומר אם קיבלתם תלוש של 7564 שקלים, אמור להיות מופקד אצלכם בחשבון הבנק את הסכום המדויק הזה. תחשבו לרגע, אם הייתם עובדים במשרד ראש הממשלה, הרי לא היה קורה מצב שאתם מקבלים משכורת אבל היא לא מופקדת בחשבון. הבנקים מצפים בדיוק לאותו הדבר בדיוק אצל כל השכירים כולם. תקפידו על הדבר הזה בדיוק, זה ממש קריטי.

התנהלות משכנתא-

אם כבר יש לכם משכנתא על הבית ואתם רוצים להגדיל את המשכנתא- הדבר הראשון שהבנק רוצה לראות זה התנהלות משכנתא ראשונה. כלומר לבדוק את התשלומים של המשכנתא הראשונה. אם היו בעיות בתשלומי המשכנתא הראשונה- אין שום סיבה לתת לכם משכנתא נוספת.

אותו דבר לגבי התנהלות ההלוואות, הכול צרך להיות תקין. חשוב להבין, משכנתא לסגירת הלוואות היא משכנתא שהבנק לא חייב לתת, הוא בוחר לתת את המשכנתא ללקוחות טובים של הבנקים. כלומר אם היו לכם בעיות עם המשכנתא או הלוואות- הוא פשוט לא ייתן לכם.

בעיות בנכס-

דבר אחרון וממש חשוב. בעיות בנכס, הכוונה היא לזה שהנכס רשום בצורה מסודרת בטאבו או במנהל. אין חריגות בנייה גדולות, אין עיקולים על הנכס, אין חובות לארנונה ואין בעיות ברישום הנכס. יוצא לי הרבה פעמים לראות מצבים שהבית רשום בטאבו אבל יש צו הריסה על חלק כל שהוא של הבית, או בכלל שכחו להעביר את הבית על שם הקונים. כל הדברים האלו מונעים את המשכנתא לחלוטין.

רוצים לדעת עוד על משנתא לפושטי רגל? נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 0723943892

 

משכנתא מרטין בוקסדורף חובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד