י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכיתה והמשפחה קיבלו טיפול מונע

דאגה: 3 ילדים מהת"ת נדבקו בחיידק האלים

שלושה ילדים הלומדים באותה כיתה בת"ת באופקים אושפזו בבית החולים לאחר שזוהו כנשאים של החיידק האלים מנינגוקוק | בית החולים: ניתן טיפול מונע לכל ילדי הכיתה, ולבני משפחה של הילדים החולים

דאגה: 3 ילדים מהת"ת נדבקו בחיידק האלים
ילדים בתלמוד תורה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שלושה ילדים בני 10 הלומדים בתלמוד תורה בעיר אופקים, אובחנו כנשאים של החיידק האלים מנינגוקוק, ואושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

המנינגוקוק ("החיידק האלים") מועבר על ידי תרסיס טיפתי ומגע הדוק עם החולה או הפרשותיו. מי שנדבק במנינגוקוק מפתח לרוב דלקת קרום המוח או זיהום בדם - שסימניו הבולטים כוללים הופעת חום, הקאות, שינויים במצב ההכרה, שטפי דם תת עוריים ועוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הימים האחרונים דיווח בית החולים למשרד הבריאות על שלושה ילדים מאותה כיתה באופקים שאובחנו עם מחלה מנינגוקלית, כאשר לשניים מהם בודד ואומת החיידק במעבדה. ילד רביעי שוחרר.

רופא מחוז דרום של משרד הבריאות, פרופ' מיכאל גדלביץ, הגדיר את המצב כהתפרצות אשר מטופלת בהתאם, כולל טיפול מונע לכל המגעים ואף נשקלת האפשרות של מתן חיסון למגעים הקרובים כולל תלמידי הכיתה.

מדוברות בית החולים סורוקה נמסר כי למרכז הרפואי הגיעו בשבוע האחרון 3 ילדים מאותה הכיתה באופקים, עם מחלת חום ופריחה אופיינית לחיידק המנינגוקוק. לשניים מהילדים היתה מחלה מוכחת עם צמיחה של החיידק מנינגוקוק B בדם. הילד השלישי הגיע לאחר שקיבל טיפול אנטיביוטי בקהילה, ותרבית הדם שלו היתה ללא צמיחה.

שלושת הילדים אושפזו, קיבלו טיפול אנטיביוטי ושוחררו לביתם במצב טוב. וכי הועבר דווח למשרד הבריאות עם הגעת הילד הראשון לבית החולים, בוצעו על ידו חקירה בקהילה וטיפול מונע לכל ילדי הכיתה, ולבני משפחה של הילדים החולים.

ד"ר דנה דנינו, זיהומולוגית ילדים, ביחידה למחלות זיהומיות ילדים במרכז סבן לילדים בסורוקה הסבירה כי "מנינגוקוקוס הוא חיידק הנישא על ידי בני אדם בדרכי האוויר העליונות. לחיידק מספר זנים. מועבר דרך שיעול, עיטוש, מגע קרוב של אף/פה ועלול לגרום למחלה קשה כשהוא חודר לזרם הדם ומשם עלול להגיע למוח ולגרום לדלקת קרום המוח".

לדבריה, "המחלה מתחילה עם עליית חום וסימנים לא ספציפיים כמו: נזלת, ירידה כללית במצב הילד, גפיים קרות, שעלולים להידרדר במהירות תוך מספר שעות. וגם לעתים יש הופעה של פריחה על העור מה שמהווה תמרור אזהרה אם לא מטפלים בזמן".

ד"ר דנינו הוסיפה ואמרה כי "הטיפול הוא באמצעות אנטיביוטיקה מתאימה דרך הוריד. קרובים שבאו במגע עם חולים מקבלים טיפול אנטיביוטי מונע כדי למנוע את התפתחות המחלה".

יצוין כי על פי נתוני משרד הבריאות, בשנים האחרונות נרשמה עלייה במקרי התפרצות של מנינגוקוק: ב-2014 נדבקו בו 14 מבין המאושפזים עם דלקת קרום המוח, ב-2015 נסק שיעורם ל-50. ב-2016 עלה שוב ל-61 אבל ב-2017 חלה ירידה ל-43.

התפרצות של מנינגוקוק (החיידק האלים) עלולה לגרום למחלות מסכנות חיים כמו דלקת קרום המוח וזיהום מערכת הדם. נגד זן B, שאחראי על עיקר התחלואה בישראל, נכנס לארץ חיסון בקסרו שמומלץ בעיקר עד גיל שנתיים.

חיידק אלים תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד