י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
13 יום לסיום המועד

הסכמות ראשונות בין בני גנץ לאיווט ליברמן

הסכמים ראשונים נחתמו בין צוותי המו"מ של 'כחול לבן' לאלה של 'ישראל ביתנו'. לא מדובר בנושאי דת ומדינה כי אם בנושאים כלכליים | בעוד 13 יום אם לא תהיה פריצת דרך, בני גנץ יצטרך להחזיר את המנדט לידי הנשיא

הסכמות ראשונות בין בני גנץ לאיווט ליברמן
גנץ/ליברמן/נתניהו צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג/מארק ישראל סלאם, פלאש 90

בדרך לממשלת אחדות?: לאחר מספר פגישות מו"מ ממושכות, צוותי המו"מ של 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו' הגיעו היום (חמישי) להסכמות ראשונות על שיתוף פעולה קואליציוני.

בתום פגישה שלישית שהתקיימה בין הצדדים הודיעו שתי הסיעות בהודעה משותפת כי בתום דיון בנושאי המהות שעומדים על הפרק, "ובכדי להתקדם בגיבוש עקרונות ממשלת האחדות הלאומית הליברלית הרחבה", נמסר.

על פי ההודעה סיכמו הצדדים כי "בתקציב הקרוב תתבצע העלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום", וכן סיכום כי לא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים, והנושא יעוגן בבסיס התקציב הקרוב.

הסיכומים מגיעים על רקע פערים בין 'כחול לבן' ל'ליכוד' שנועדו אתמול לפגישה נוספת שהסתיימה ללא סיכומים כלל, כאשר לגנץ נותרו פחות משבועיים עד לסיום המועד בו ניתנה לו האפשרות להקים קואליציה.

גורמים ב'ישראל ביתנו' אמרו ל'מעריב': "הגענו להסכמות בתחום הכלכלי, משום מה אין שום התקדמות בנושאי דת ומדינה שעלו במהלך המפגש. הדבר מעלה חשש כי אולי קיים מו"מ מקביל מול המפלגות החרדיות".

בני גנץ אביגדור ליברמן ממשלת אחדות ישראל ביתנו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד