י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מערכת הבריאות קורסת?

המאמר המפתיע של נחמיה שטרסלר: "מערכת הבריאות שלנו טובה ויעילה"

פרשן 'הארץ' - נחמיה שטרסלר - מסביר במאמר שפרסם בעיתון, מהם האינטרסים העומדים מאחורי הפרסומים השליליים בנוגע למערכת הבריאות בישראל • "הציונים שלה גבוהים בכל השוואה בינלאומית, והמומחים אף מסכימים שרפואת הקהילה בישראל היא מהטובות בעולם"

המאמר המפתיע של נחמיה שטרסלר: "מערכת הבריאות שלנו טובה ויעילה"
נחמיה שטרסלר צילום: פייסבוק

הפרשן הבכיר של עיתון 'הארץ' מפתיע במאמרו וטוען כי מערכת הבריאות בישראל דווקא במצב טוב יחסית למדינות oecd. לטענתו, הפרסומים אודות חוסר בתקציבים ועל התפוסה הגבוהה בבתי החולים, הם תולדה של אינטרס הרופאים בישראל במטרה לקבל תוספות שכר.

אורח ממאדים שהיה נוחת השבוע בישראל, היה בטוח שמערכת הבריאות שלנו קורסת, ואנשים מתים כמו זבובים בבתי החולים" פותח שטרסלר את מאמרו. "אם היה קורא "ידיעות אחרונות" הוא היה בורח בחזרה למאדים מרוב פחד".

שטרסלר ממשיך ותוקף את עיתון 'ידיעות אחרונות': "במשך שבוע שלם התגייס העיתון ונתן במה ענקית לרופאים וחולים שדיווחו על עומס בלתי נסבל, בלי שהוסיף לכך מלת ביקורת עיתונאית".

"אז נכון שלקראת החורף יש עומסים חריגים" אומר פרשן 'הארץ', "אבל מחקר שהתפרסם לא מזמן מלמד, ש–71% מהאזרחים דווקא מרוצים משירותי הבריאות. המחקרים מלמדים גם, שמערכת הבריאות שלנו טובה ויעילה, ונותנת שירות מהיר יותר מהמקובל באירופה".

שטרסלר מוסיף ומשבח את מערכת הבריאות בישראל: "הציונים שלה גבוהים בכל השוואה בינלאומית, והמומחים אף מסכימים שרפואת הקהילה בישראל היא מהטובות בעולם, "מושא לקנאה", כמו שכתוב בדו"חות ה־OECD".

נחמיה שטרסלר מגיע לנקודה ומסביר את האינטרסים שמאחורי הפרסומים השליליים: "הסכם השכר של הרופאים פג השנה. אני לא חושד ברופאים שהם עושים את קמפיין הצפיפות והעומס כהכנה למו"מ, אבל כדי למנוע לזות שפתיים כדאי שיצהירו, שכל תוספת תקציב שתקבל מערכת הבריאות תלך לחדרי מיון, מיטות אשפוז, תרופות ותקנים, ואף לא אגורה אחת לתוספת שכר לרופאים. הולך?"

מערכת הבריאות הארץ נחמיה שטרסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד