י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסיפור שזעזע

עונשי מאסר כבדים לגויים שגרמו למות הרב

בבית המשפט באוקראינה הוטלו עונשי מאסר כבדים על הצעירים שתקפו באלימות קשה את הרב מנחם מענדל דייטש לפני כשלוש שנים בשעה ששדדו אותו וגרמו למותו

עונשי מאסר כבדים לגויים שגרמו למות הרב
הרב מנחם מענדל דייטש ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בית משפט בעיר ז'יטומיר שבאוקראינה גזר 9 ו-11 שנות מאסר על שני גברים שהיכו למוות את הרב מנחם מענדל דייטש לפני שלוש שנים.

שתי צעירות, שהיו קטינות בזמן האירוע, נשלחו ל-7 שנות מאסר. בנוסף הוטל קנס בסך 15 אלף שקל על התוקפים, שיועברו למשפחתו של הרב. כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ניסיון שוד שבוצע ביום על ידי חבורת גויים שיכורים ברב מנחם מנדל דייטש בז'יטומיר שבאוקראינה לפני שלוש שנים, הביא למותו של הרב דייטש.

הרב דייטש הוכנס לניתוח חירום באוקראינה, ולאחר מכן הוטס ארצה כשמצבו קשה ויציב. עם נחיתתם בארץ, הרב דייטש הובהל לבית הרפואה שיבא ב'תל השומר'.

לאחר כשבועיים של חקירה המשטרה המקומית בז'יטומיר, אוקראינה, עצרה ארבעה בני אדם בחשד שתקפו באכזריות את הרב מענדל דייטש. וכאמור היום נקבע עונשם.

כזכור, תקיפת הרב דייטש אירעה לפני שלוש שנים בז'יטומיר. הרב יצא בשעת ערב לתחנת רכבת סמוכה למקום בו שהה עם משפחתו על-מנת למלאות כרטיס חיוג.

על פי החשד, שיכורים אנטישמיים הבחינו ברב דייטש בתחנת הרכבת המקומית, התנפלו עליו והכו אותו עד זוב דם ועילפון, ואף שדדו אותו. חקירת המשטרה העלתה כי הרב דייטש נשא עימו טלפון סלולרי יקר וסכום כסף גדול שנגנבו על ידי התוקפים. ולאחר חצי שנה שבה היה הרב דייטש מאושפז, הוא נפטר מפצעיו כשהוא בן 64.

הרב מנדל דייטש התגורר בישראל והתארח רבות בקהילות חרדיות באוקראינה, שם הוא סייע לבני הקהילה. בנוסף, הרב דייטש שימש שליח חב"ד שנים רבות בצרפת, וידוע כאחת הדמויות הפעילות בקבר בעל התניא בהאדיטש - שם הוא היה נוהג לשהות מספר פעמים בשנה, ולשמש כרוח החיה במקום.

הרב מנחם מענדל דייטש אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד