כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי 9 שנים

אהוד אולמרט: "עסקת שליט, היא פשע. ממש התייסרתי"

9 שנים אחרי שחרורו של גלעד שליט, ראש הממשלה לשעבר, ששליט שנחטף בעת כהונתו, הוא אומר לתכנית מיוחדת ששודרה ב'כאן 11' על ארגון חמאס, כי עסקת חילופי השבויים שביצע נתניהו תמורת החזרתו של שליט אחרי 5 שנים היתה "פשע" לדבריו, הוא ראה בכך כניעה

אהוד אולמרט: "עסקת שליט, היא פשע. ממש התייסרתי"
גלעד שליט לאחר שחרורו צילום: Jack Guez / POO/FLASH90

בשבוע שעבר שודר במסגרת התכנית 'זמן אמת' בערוץ 'כאן 11', פרויקט מיוחד, על אודות המצוד של המוסד הישראלי במטרה לחסל את לשכת הבינוי של חמאס.

כבר שנים מכירים בישראל את מנגנון הברחת הנשק לעזה שהופעל על ידי מה שמכונה "חמאס חו"ל" ופעל בחסות איראנית. אבל מידע מודיעיני שהצטבר במוסד בשנים האחרונות הצביע על תופעה חדשה קטלנית הרבה יותר והיא "לשכת הבינוי של חמאס".

מאחורי השם ההסתדרותי הזה עומד מנגנון שרוב אנשיו שוחררו בעסקת שליט, הוא פועל מטורקיה ותכליתו ייצור נשק שובר שוויון למערכה עם ישראל. מדובר בצוללות, רחפני תקיפה וטילים עוקפי כיפת ברזל. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס בתכנית לעסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט אחרי חמש שנים בשבי החמאס ואמר, "העניין הזה של חילופי האסירים זה פשע אין לי מילה אחרת".

אולמרט מספר לתכנית המרתקת, "אני ממש התייסרתי כשראיתי את זה, שלא תהיה אי הבנה, אני מאוד רציתי לשחרר את גלעד שליט. אבל כושר העמידה של מדינה ושל אומה נמדד ברגעים האלה, שבהם כנגד התשוקה האדירה הזאת, שאתה רוצה להחזיר לוחם שלך הביתה, כנגד זה עומד אינטרס לאומי, אני ראיתי בכך איזו כניעה של שיקולים שאין בינם לבין האינטרס הלאומי ולא כלום". 

אחד המשוחררים המוכרים בעסקה זו, הינו יחיא סינוואר, כיום מנהיג חמאס ברצועה וממייסדי הזרוע הצבאית של הארגון. הוא הורשע ב-1989 ברצח פלסטינים שחשד בהם כי הם משתפים פעולה עם ישראל ונשפט לחמישה מאסרי עולם. בשנת 2008 - כשלוש שנים לפני שחרורו מהכלא בעסקת שליט שהתרחשה בשנת 2011, הוא עבר בישראל ניתוח להסרת גידול במוח. יצוין כי בשנת 2015 ממשלת ארה"ב הכריזה עליו כטרוריסט.

אהוד אולמרט גלעד שליט כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד