כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביטחון תמורת ביטחון

כבר לא מושפל: כך סחט נפתלי בנט את רה"מ נתניהו // פרשנות

דיל הביטחון תמורת ביטחון: נפתלי בנט יקבל את תיק הביטחון ובתמורה רה"מ בנימין נתניהו יקבל ביטחון להמשך יציבות בלוק הימין • וגם סגירת מעגל: אז בנט הושפל לעיני האומה, כשלא קיבל את הביטחון - כעת סגר את המעגל כשידו על העליונה וכשהוא עם הרבה פחות כוח • פרשנות

כבר לא מושפל: כך סחט נפתלי בנט את רה"מ נתניהו // פרשנות
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי אמר שבנט גמר את הסוס? השבוע הוא הוכיח לנו שלמרות שנכנס לנעליה הגדולות של ציפי לבני במעבר תדיר בין מפלגות ואף עקף אותה, ולמרות הכישלונות הרבים שלו בפוליטיקה - בנט לגמרי לא איבד את חושיו המחודדים בפוליטיקה.

המהלך המשמעותי והמבריק ביותר של נתניהו מאז התוצאות העגומות מבחינתו של מערכת הבחירות האחרונות, היה לכנס את ראשי מפלגות הימין ולהקים את ״בלוק הימין״, בלוק שכל חבריו חברים גם להתחייבות מפורשת שהם הולכים עם נתניהו באש ובמים. למרות שלא ממש ברור מה כולם מרוויחים.

הבלוק, כשמו כן הוא, חסם כל מזימה זדונית שהיו יכולים לרקוח אויביו הפוליטיים של נתניהו, ובראשם בני גנץ ואביגדור ליברמן. דה-פקטו, נתניהו הפך את הליכוד ממפלגת 32 מנדטים למעין מפלגה אחת גדולה בת 55 מנדטים. בטון יצוק שאין איך להזיז אותו.

אלא שנפתלי בנט, אחד מראשי הבלוק, זיהה פה הזדמנות פגיעה והבין שהבלוק הזה הוא הערובה היחידה לאפשרות שנתניהו יקבל צ׳אנס נוסף להרכבת ממשלה. בחושיו המחודדים הוא שידר לנתניהו כל העת האחרונה כי הוא ואנשין מקיים מגעים ישירים ופגישות עם אנשי כחול לבן ובכך איים על התפוררות הבלוק כולו. דבר שיחסל את המהלך של נתניהו ועשוי להביא אותו לעמדת הנאשם כחבר כנסת מן המניין ולא כראש הממשלה.

המתח הגיע לשיא כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ הוציא פוסט רשמי בו הוא רומז על אפשרות לפירוק בלוק הימין ולחבירה מפתיעה עם אחד מראשי הבלוק. "מטבע הדברים יש דברים שנעשים בחדרי חדרים", כתב גנץ, והוסיף: "אין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה. אך נעשה הכל בכדי להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות, יקרות ומיותרות".

הפוסט שבו רמז גנץ על אפשרות לחבירה מפתיעה עם בנט. קרדיט: פייסבוק

נתניהו בצר לו הבין שכדי לסכל את המהלך עליו לכבד את בנט בתיק משמעותי. תיק שבימים רגילים לא חלם לתת לו. הרי רק לפני שנה הוא טען בתוקף שבנט לא מתאים לביטחון ואף השפיל אותו לעיני כל האומה. מי היה מאמין שבנט ימצא את עצמו במצב דומה. רק הפוך: הפעם הוא כופה את נתניהו לתת לו את התיק הבכיר ביותר אחרי ראש הממשלה. איך שגלגל מסתובב לו.

תחילה חשב נתניהו לתת לבנט את תיק החוץ ובתמורה ישראל כץ יהיה שר הביטחון, ולבסוף הוחלט ללכת על הביטחון. דיל: ביטחון תמורת ביטחון. בנט מקבל את תיק הביטחון ונתניהו מקבל ביטחון להמשך יציבות בלוק הימין. מזימתו של בנט הצליחה מעל למשוער.

נפתלי בנט בנימין נתניהו משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד