י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כדור משחק > צפו

השוטרים התעללו בנער החרדי בהפגנה ויפצו

מפגין של הפלג הירושלמי יפוצה על ידי המשטרה בעקבות התנהגות הזויה של שוטרים • עו"ד בן גביר: "היום זה נגד חרדים אתמול נגד מתיישבים ומחר כנגד כל אחד ואחד" • צפו

השוטרים התעללו בנער החרדי בהפגנה ויפצו
שוטר חונק מפגין הפלג הירושלמי צילום: מצלמת אבטחה

בית משפט השלום בירושלים נתן היום (שני) תוקף של פסק דין, להסכם פשרה אליה הגיעה פרקליטות המחוז עם עו"ד איתמר בן גביר, המייצג נער חרדי שבעת הפגנה שוטרים דחפו אותו ללא הפסקה, עד שאחד מהם חנק אותו וזאת במהלך הפגנה בבני ברק.

לפני כשנה בתאריך ב' כסלו תשע"ח, בעקבות גזר הדין למשתמטים פרקליטותיים של הפלג הירושלמי, מאות מפגינים התכנסו ברחוב החלוצים בבני ברק שנסגר לתנועת כלי רכב, בשני הכיוונים ובהמשך יצאו לרחוב ז'בוטנסקי.

במהלך ההפגנה שנערכה שעות ארוכות ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ובצומת גהה, נעצרו 22 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. לפחות 12 אזרחים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי ואחד מהם אף פונה לבית החולים. שני שוטרים נפגעו אף הם ואחד מהם פונה גם כן לבית החולים.

במהלך אותה ההפגנה, ניגשו שוטרים לעבר נער שעמד בסמוך והחלו לדחוף אותו ולהדוף אותו מאחד לשני. על פי הסרטון המצורף שהוגש לבית המשפט, נראה שוטר אחד "מנער" את הנער וזורק אותו לעבר שוטר אחר, השני זורק אותו לשלישי והשלישי חונק אותו ללא כל סיבה עד שקצין משטרה שעמד בסמוך למקום עוצר את השוטר השלישי מלהמשיך ולתקוף.

הנער הגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעת נזיקין באמצעות עו"ד בן גביר, והשופטת עדי בר טל הציעה למדינה להגיע לפשרה לנוכח התמונות החמורות. לפני כשבוע הוסכם בין הצדדים כי המשטרה תפצה את הנער בסכום של 17000 ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה :"חייבים לעצור את אלימות המשטרה. היום זה נגד חרדים אתמול נגד מתיישבים ומחר כנגד כל אחד ואחד. התופעה ששוטרים מנצלים את הסמכות שלהם, מכים בחור ללא כל סיבה ונימוק ובמקרה הזה ממש הופכים אותו "לכדור משחק" בידיהם ראויה לכל גינוי ובנוסף לפיצוי אנו דורשים השעייתם".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך הפגנות של סרבני גיוס בבני ברק, הפרו המפגינים את הסדר הציבורי תוך סיכון חיי אדם ויתר משתמשי הדרך. משטרת ישראל, האמונה על שמירת הסדר הציבורי ושמירה על בטחון הציבור פעלה להשבת הסדר על כנו".

בהתייחסות לאלימות השוטר כלפי המפגין, נמסר "בנסיבות המקרה ובמכלול השיקולים בתיק זה, הוחלט לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענה מטענות התובע, לחתום על הסכם פשרה שיביא לסילוק סופי ומוחלט של טענות התובע כלפי המשטרה. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרות סדר ופגיעה לא מידתית בשגרת החיים".

הפלג הירושלמי הפרת סדר אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד