כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפלונטר הפוליטי

גנץ: "קורא לאחדות"; ליברמן: "תטילו מטבע"; נתניהו תוקף ברוסית

הבוקר בישיבת סיעת מפלגת 'כחול לבן' אמר יו"ר המפלגה בני גנץ כי מפלגתו מעוניינת באחדות אך נתניהו "כבר כמעט חודש מסרב לדון בסוגיות המהות" הוא קרא לנתניהו לקיים משא ומתן כנה אמיתי וישר • ליברמן: אם גנץ ונתניהו יקימו ממשלה יחד, אני נותן להם 8 מנדטים חינם". צפו

גנץ: "קורא לאחדות"; ליברמן: "תטילו מטבע"; נתניהו תוקף ברוסית
גנץ/ליברמן/נתניהו צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג/מארק ישראל סלאם, פלאש 90

"אני קורא גם לנתניהו", הצהיר היום (שני) יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, "כבר כמעט חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות. בוא נקיים סוף סוף משא ומתן אמיתי, ישיר וכנה כי זהו צו השעה. בוא נדבר תכל'ס על מה שמעניין את אזרחי המדינה ולא רק על מה שמעניין אותך. לא יסלחו לנו אם לא נעשה את זה". 

בנוסף, הודיע גנץ שבכוונתו להיפגש מחר עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, לאחר האולטימטום שהציב האחרון בסוף השבוע שעבר בראיון ל'חדשות 12', ולפיו אם אחד הצדדים לא יתפשר, הוא יתמוך בהקמת ממשלה בראשותו של המועמד הנגדי. גנץ הבהיר בדבריו שכחול לבן תהיה מוכנה לפשרות מסוימות "על בסיס תפיסת עולמנו". 

בתוך כך, בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' היום הצהיר ליברמן, כי "אם גנץ ונתניהו יקימו ממשלה יחד אני נותן להם 8 מנדטים חינם ואצביע בעד הממשלה גם אם לא יצרפו אותי לקואליציה".

לדבריו, "אני קורא לנתניהו ולגנץ להתעלות מעל כל השיקולים האישיים והזרים ולהקים ממשלת אחדות לאומית במהירות האפשרית", הצהיר ליברמן. "מה שדרוש היום זו מנהיגות ויכולת להתעלות מעל כל שיקול זר. יש לכם ביחד 65 מנדטים, אתם לא זקוקים לאף אחד, תקימו ממשלה. אם יש מחלוקת, תטילו מטבע". 

"לא תרצו אותנו בקואליציה?", שאל ליברמן, "אני מבטיח שנצביע בעד הממשלה גם בלי להיות חברים בקואליציה. תקבלו 8 ידיים בונוס בלי לשלם על זה כלום. אין אסון גדול יותר מלהוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית".

הוא הוסיף, כי "כל מה שמפריד בין ממשלת אחדות לסיבוב שלישי הוא החלטה אחת של ראש הממשלה להיפרד מכל הגוש החרדי-משיחי והחלטה של גנץ לקבל את מתווה הנשיא. לאחר שתגבשו את קווי היסוד, תקימו ממשלה, תאשרו את התקציב ותוכלו לצרף כל מפלגה שתרצו. כולם מוזמנים ואנחנו לא פוסלים אף אחד. זה בדיוק המתווה שפרסמתי במוצאי יום הכיפורים ואני דבק בו".

מדבריו משתמע שאחרי שכחול לבן והליכוד יסכמו על קווי יסוד כולם מוזמנים פנימה לממשלה. זו התגמשות משמעותית מצד ליברמן שעד עכשיו דרש שבנימין נתניהו ייפרד לחלוטין מהגוש.

מי שבחר לתקוף את ליברמן היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהעלה נגדו סרטון ברוסית לדף הפייסבוק שלו בשפה הרוסית.

"במשך כל הקיירה הפוליטית שלו", נאמר בסרטון, "ליברמן ראה באחמד טיבי ואיימן עודה אויבי ישראל. היום הוא מוכן להקים איתם ממשלה שמסוכנת לישראל.

בראיון ל'ערוץ 13' אמר היום שר התקשורת דודי אמסלם, כי "מר ליברמן צריך להחליט אם הוא רוצה ללכת עם גנץ, טיבי ועודה ושיפסיק לתעתע בכל המדינה, נמאס לכולם מכל הפיאסקו הזה. לא יקרה כלום אם נשב באופוזיציה.

החוצפה ועזות מצח היא אצל הרמטכ"ל לשעבר גנץ, שמעדיף לשבת עם יועצו של ערפאת ומהללי השהידים, וממשיך להחרים יהודים שומרי תורה ומצוות".

 

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בני גנץ חיים אמסלם ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד