י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאסר עולם לעולם

בעקבות עתירת האסיר מארה"ב - דיון הלכתי ברדיו

בתכניתו היומית של השדרן עמי מימון, נידון נושא החזרה לחיים לאחר מוות, זאת בעקבות עתירתו יוצאת הדופן של יהודי המרצה מאסר עולם בכלא בארה"ב בגין רצח, לאחר שמת מהתקף לב ושב לחיים • האזינו לדיון המרתק בנושא שגדולי הפוסקים התחבטו בו

בעקבות עתירת האסיר מארה"ב - דיון הלכתי ברדיו
אולפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שביום ראשון פרסמנו ב'בחדרי חרדים', על אודות עתירה יוצאת דופן שהגיש אסיר יהודי בשם בנג'מין שרייבר, הכלוא מזה 22 שנה בכלא באיווה שבארה"ב, שביקש מבית המשפט שחרור מיידי, מאחר והוא הוגדר כמת, לאחר שעבר התקף לב ומת לרגע, אך עבר החייאה מוצלחת. - בית משפט פסק, שצריך להמשיך לרצות את עונשו, אולם ע"פ דין תורה הוא צריך להשתחרר.

בעתירה טען בנג'מין שרייבר, כי היות והוא היה בגדר מת הרי שזה נחשב כי הוא ריצה את מאסר העולם שהוטל עליו, כשלטענתו, הוא עבר החייאה בניגוד לבקשתו, שכן כתב הצהרה מיוחדת לפני כמה שנים, שלא יצילו את חייו.

בעקבות כך, התפתח דיון מעניין בתכנית 'חידודון' בהגשת עמי מימון ברדיו 'קול ברמה', בו נטלו חלק הדיין הגאון הרב אבישי טהרני ועו"ד משה מורגנשטרן הפרשן המשפטי של רדיו 'קול ברמה'.

בדיון, נשאל עו"ד מורגנשטרן אם נתקל במקרה כזה בארץ, "לא נתקלתי במקרה כזה", השיב מורגנשטרן והוסיף, "אך בארץ זה שונה מארה"ב, כאן עונש של מאסר עולם קצוב לתקופה מסוימת, כשבארה"ב מאסר עולם הוא לעולם".

הדיין הרב אבישי טהרני, הביא את המענה ההלכתי לנושא, כשהביא כראיה מקרים שהתרחשו בעבר, "כבר ראינו במקרים מסוימים, כגון, בן הצרפית ובן השונמית שמתו וחזרו לתחיה, האם הקידושין פוקעים? מחלוקת הלכתית בנושא בין החיד"א לשאר הפוסקים".

האזינו לדיון שהתפתח בשידור בתכנית חידודון:

מאסר עולם החייאה מוצלחת עמי מימון רדיו קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד