י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל טעות ברישום

תביעה: הרופאה קבעה שנפגע התאונה חלה ב'זאבת'

רופאת המשפחה הכניסה לתיק רפואי של נפגע תאונת דרכיםרישום ששייך לחולה אחרת, חולת זאבת, וגרמה לכך שהנפגע בתאונת הדרכים לא יקבל את סכום הפיצוי המגיע לו • עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און הגישו בימים אלה כתב ערעור לבית המשפט המחוזי

תביעה: הרופאה קבעה שנפגע התאונה חלה ב'זאבת'
רופא. אילוסטרציה צילום: pixabay

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און הגישו בימים אלה לבית המשפט המחוזי כתב ערעור מטעמו של אורי (שם בדוי), לאחר שנחשפה טעות קשה של רופאת המשפחה שלו.

אורי, נשוי "טרי" ומורה בתחילת דרכו, נפצע בתאונת דרכים קשה. תאונת הדרכים טלטלה את עולמו של אורי והמיטה עליו כאבים פיזיים בלתי נסבלים.
אורי מצא עצמו יוצא ובא אצל רופאים שונים בניסיון למצוא מזור לכאביו ומיחושיו הקשים. לאחר בחינת טענותיו וממצאי בדיקותיו של אורי, קבעו רופאיו, כי אורי נותר נכה כתוצאה מתאונת הדרכים.

המוסד לביטוח לאומי קבע לאורי נכות צמיתה במספר תחומים. ואולם, המוסד לביטוח לאומי הפחית מאחוזי הנכות של אורי "בגין מצב קודם".

בתביעה שהגיש אורי לבית משפט השלום בתל-אביב נגד המאגר הישראלי לביטוח רכב ("הפול") תבע אורי פיצויים על נזקי הגוף שנגרמו לו בגין התאונה.

בית משפט השלום בתל-אביב אומנם קיבל את תביעתו של אורי, בגין תאונת הדרכים שעבר, אבל העניק לאורי את אחוזי נכות מופחתים בלבד, שכן המוסד לביטוח לאומי קבע, כאילו אורי חלה ב"זאבת" לפני התאונה. כך נקבע, כי מצבו של אורי אחרי תאונת הדרכים הינו בחלקו בגלל תאונת הדרכים ובחלקו בגלל מחלת ה"זאבת" ממנה נקבע כי סבל קודם לתאונה.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און ביצעו "עבודת בילוש" מאומצת, וגילו לתדהמתם, כי הקביעה כאילו אורי חולה זאבת - מקורה בטעות שביצעה רופאת המשפחה שלו.

הסתבר לעורכי הדין, שרופאת המשפחה של אורי הכניסה בטעות לתיקו של אורי בקופת חולים רישום רפואי של מטופלת אחרת, אשר חולה בזאבת ומטופלת תרופתית בהתאם.

לטענת עורכי הדין בר-און וכהן, ברור, שאם דיווח לא נכון זה לא היה מוכנס לתיקו של אורי – היה אורי מקבל מהמוסד לביטוח לאומי את מלוא אחוזי הנכות הצמיתה המגיעים לו, מבלי שאלה יופחתו.

כך, הטעות של רופאת המשפחה "עלתה" לאורי בהפסד ממון רב. שכן, המוסד לביטוח לאומי הסתמך על רישום רפואי ש"שייך" לחולה אחרת, שהיא חולת זאבת, וקבע כאילו אורי סבל מזאבת לפני תאונת הדרכים שעבר. כאשר בפועל – אורי מעולם לא חלה בזאבת. לא היה מקום להפחית מאחוזי הנכות של אורי "בגין מצב קודם".

לאחר שהתגלה כי הוכנס מסמך רפואי של חולה אחרת לתיק הרפואי של אורי – מיהר אורי לרופאת המשפחה שלו, אשר הזדעזעה למראה הטעות ומיהרה לצייד את אורי באישור מתאים. באישורה כתבה הרופאה שאורי מעולם לא סבל מזאבת, מעולם לא טופל כחולה זאבת, והרישום שהוכנס לתיקו של אורי – בכלל לא שייך לאורי, כי אם מדובר בטעות אנוש.

כאמור, הגישו עורכי הדין בר-און וכהן, בשמו של אורי, ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בתל-אביב, וביקשו לצרף לערעור את המסמכים החדשים שהתגלו בנוגע לטעות שקרתה בקופת החולים. הערעור תלוי ועומד בפני בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

המוסד לביטוח לאומי רופא תביעת פיצויים מחלת הזאבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד