י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החוק האנטישמי עבר

החל מהחודש הבא: אירופה תסמן מוצרים מיהודה ושומרון

על פי החלטת ביה"ד האירופי (EJC), החל מהחודש הבא מוצרים המיובאים מיהודה ושומרון יסומנו • משרד החוץ: "קיימים כ-200 סכסוכים טריטוריאליים שונים ברחבי העולם, אשר בעניין סימון מוצריהם לא פסק ביה"ד ואליהם אף לא התייחס"

החל מהחודש הבא: אירופה תסמן מוצרים מיהודה ושומרון
יעקב נחומי

על פי החלטת ביה"ד האירופי (EJC), החל מהחודש הבא מוצרים המיובאים מיהודה ושומרון יסומנו.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לכך, כי "ישראל דוחה בתוקף את החלטת ביה"ד האירופי (EJC) שנגרר לקמפיין פוליטי, שכל תכליתו יישום סטנדרט כפול כלפי ישראל וייחודה לרעה. קיימים כ-200 סכסוכים טריטוריאליים שונים ברחבי העולם, אשר בעניין סימון מוצריהם לא פסק ביה"ד ואליהם אף לא התייחס. זוהי החלטה פוליטית מפלה.

ההחלטה מרחיקה את השלום ונוגדת את עמדות האיחוד האירופי עצמו. החלטות כאלה מחזקות את הרש"פ בסרבנותה לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל ומעניקות רוח גבית לשונאי ישראל וגורמים רדיקלים המקדמים חרמות כנגד ישראל ומכחישים את זכות קיומה".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר, כי "החלטת ביה"ד האירופי פסולה ערכית ומוסרית, ובכוונתי לפעול מול שרי החוץ האירופאים כדי לוודא את מניעת יישום מדיניות שגוייה וחמורה זו , העומדת גם בסתירה למדיניות האירופאית לקדם את סיום הסכסוך באמצעות מו״מ ישיר וללא תנאים מוקדמים ולא באמצעות פסיקות משפטיות".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מסרה, כי "החלטת בית הדין האירופי על סימון מוצרים מיהודה ושומרון היא החלטה פוליטית מבישה שכולה צביעות ומוסר כפול. יהודה ושומרון היו וימשיכו להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ולא שונה מוצר שמיוצר בהר ברכה ממוצרים המיוצרים בתל אביב.

מצער שדווקא בשעות אלה בהן תושבי מדינת ישראל נמצאים תחת איום הטילים, בית הדין האירופי מספק רוח גבית לשונאי ישראל".

סימון מוצרים אירופה יהודה ושומרון חרם על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד