י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מהווה פגיעה בחוסן הלאומי"

חבר המועצה נגד ביקור הרבי מסאטמר

חבר המועצה החילוני מנסה לסכל את ביקורו של האדמו"ר מסאטמר ופונה בדרישה לראש העיר, "דווקא בימים בהם מדינת ישראל מצויה במצב ביטחוני מורכב, בוחרת העירייה להעניק יחס מיוחד למי שיוצא פעם אחר פעם כנגד מדינת ישראל, וכנגד הגיוס לצה"ל" 

חבר המועצה נגד ביקור הרבי מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר בנאומו צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) ביום שלישי הבא בישראל, לרגל חנוכת בית המדרש החדש, פנה חבר מועצה מסיעת 'התעוררות' בירושלים לראש העיר משה ליאון, ודרש ממנו למנוע הקמת אוהל לכבודו של הרבי הנחשב לקיצוני ומתנגד מדינה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

הרבי מסאטמר שכידוע מוביל את המאבק נגד השלטונות ומעודד מוסדות שלא לקחת כסף מהממשלה ואף תומך בסכומים בבחורי ישיבות שלא מתייצבים, מגיע לישראל לביקור ארוך של עשרה ימים. 

לרגל הביקור הוקם אוהל ענק ברחוב יואל בירושלים, בו יערוך האדמו"ר את התפילות ואת הטיש המרכזי לאלפי חסידיו בארץ ובעולם שיגיעו לישראל. האוהל הוקם על רחוב יואל עד לסיום הביקור.

חבר המועצה יובב צור מ'התעוררות' קורא לראש העיר משה ליאון, למנוע את הקמת האהל בטענה כי בתקופה הביטחונית הזו לא ראוי שהעירייה תתן זאת לאדמו"ר שיוצא נגד המדינה וצה"ל. 

במכתב ששיגר יובב צור חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת 'התעוררות' לראש העירייה משה ליאון, הוא דורש למנוע את הקמת האוהל וזרימת הדרך להולכי רגל ולרכבים המתגוררים בשכונה וטוען כי "נראה ששיקול הדעת בהחלטה משובש, ואף מנוע משיקולים זרים".

בין הדברים מציין צור כי, "מעבר לעובדה שהאדמו"ר מסאטמר תוקף את מדינת ישראל ומוסדותיה באופן עקבי, ומעודד את חסידיו שלא להתגייס לצבא ואף מתנגד לגיוס בכל דרך אפשרית - מדובר בפגיעה לא סבירה התושבות ובתושבי השכונה".

"לצערי", מוסיף חבר המועצה, "דווקא בימים בהם מדינת ישראל מצויה במצב ביטחוני מורכב, בוחרת העירייה להעניק יחס מיוחד למי שיוצא פעם אחר פעם כנגד מדינת ישראל, וכנגד הגיוס לצה"ל. שהוא דורש להפסיק את החסימה ברחוב יואל בעיר מה שלטענתו פוגע באופן בוטה בתושבי העיר שנעשה לטובת האדמו"ר מסאטמר "מהווה פגיעה בחוסן הלאומי". 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוסיף יובב צור, "החלטת ליאון לאפשר את חסימת הרחוב באופן בלתי מידתי, מוכיחה שוב כי הוא נשלט בידי הכוחות הקיצוניים ביותר, תוך זלזול בתושבות ותושבי האזור. לא יעלה על הדעת שיחסמו רחוב לשבועיים, וכחבר מועצה תפקידי לדאוג לרווחת תושבות ותושבי כל השכונות, כולל השכונות החרדיות. לצערי עיריית ירושלים מתייחסת לחלק מאותן שכונות כחצר האחורית של העיר, ואת המדיניות הזו צריך לשנות".

הרבי מסאטמר יובב צור סיעת התעוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד