כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שר הביטחון הזמני

בפן הפוליטי, המהלך של בנט עלול להתברר כטעות מרה

מהלך גדול של בנט. תפקיד שר הביטחון בזמן שהוא מספר שתיים במפלגה של שלושה חברי כנסת. כזכור, עם 12 מנדטים ב-2013 הוא דרש תפקיד זה, אבל לבסוף קיבל את משרד הכלכלה. למרות זאת, בפוליטיקה, וגם בחיים בכלל, לעיתים קרובות קיים חיסרון מסוים. והחיסרון הזה, הוא אולי משמעותי ביותר

בפן הפוליטי, המהלך של בנט עלול להתברר כטעות מרה
בנט עם הרמטכ"ל כוכבי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בחירה ישירה לתפקיד השר. ביום שישי, דקות לפני שבת, פורסם שראש הממשלה החליט למנות את נפתלי בנט לשר הביטחון ובנוסף, או יותר נכון, בתמורה, הימין החדש תרוץ בבחירות עם הליכוד כרשימה.

לכאורה, זהו מהלך גדול של בנט. תפקיד שר הביטחון בזמן שהוא מספר שתיים במפלגה של שלושה חברי כנסת. כזכור, עם 12 מנדטים ב-2013 הוא דרש תפקיד זה, אבל לבסוף קיבל את משרד הכלכלה. למרות זאת, בפוליטיקה, וגם בחיים בכלל, לעיתים קרובות קיים חיסרון מסוים. והחיסרון הזה, הוא אולי משמעותי ביותר.

בפן הפוליטי, המהלך הזה עלול להתברר כטעות מרה. הימין החדש הוקם כבסיס לימנים ליברלים עם אג'נדה דומה לשל הליכוד, אבל למרות זאת הם לא ישימו 'מחל' בקלפי. בפועל, כעת, הימין החדש היא מפלגה לדתיים וימנים ליברלים. אולם, תומכי הימין החדש יימצאו בפני דילמה גדולה. האם הם ישימו מחל בקלפי? נכון שבסך הכול זהו בלוק טכני, אבל אלו שהצביעו לימין החדש לא בהכרח יצביעו לכל מיני אנשי ליכוד. מעניין לאן הזליגה הזאת תלך. כמובן שחלקם בכל זאת יצביעו לליכוד, אבל לא רבים כל כך.

המרוויחים העיקריים הם איחוד הימין וכחול לבן. מרבית המצביעים המבוגרים של הימין החדש יעברו לאיחוד הימין, ובשביל רובם, זוהי חזרה הביתה. אל המפלגה הציונית דתית האולטימטיבית. אל המפד''ל של פעם (לכאורה). אל כחול לבן ילכו האנשים שלא מקובלים עליהם הסמוטריצ'ים, ונמשכים לאג'נדה של יועז הנדל וצבי האוזר לדוגמא (הפלג הימני בכחול לבן). בנוסף, מרבית מצביעי הימין החדש הם צעירים. צעירים שלא יצביעו למפלגת שלטון ולא יצביעו כמובן לימין השמרני של פרץ וסמוטריץ'. בנט נבחר אמנם לתפקיד השר, אבל האם שווה תפקיד זה עם אהדה מעטה?

במעבר חד, כידוע, אנו כעת בהסלמה ביטחונית. אלו ימים קשים למדינת ישראל כמובן מבחינת האזרחים, אבל גם מהבחינה הפוליטית. בימים האחרונים נכנס בעוצמה לתודעה הישראלית הרעיון של ממשלת המיעוט בראשות כחול לבן. עקב ההסלמה, כידוע, בין הרשימה המשותפת לבין כחול לבן נוצר איזשהו כאוס. אנשים רבים החלו כבר להספיד רעיון זה, אבל כאן עולה השאלה, האם בגלל המעשים, ויש שיגידו – ההסתות הפרועות של הרשימה המשותפת, גנץ יוותר על תפקיד חלומותיו? האם הוא ייתן לליברמן ולנתניהו במידה וליברמן אכן יקיים את הבטחתו, לטוס לכיוון הקואליציה בזמן שהוא צונח לכיוון האופוזיציה? גנץ יעמוד בשבוע הקרוב בפני צומת דרכים. האם לבגוד בבוחריו לטובת הדחת נתניהו, או להשאיר את כחול לבן איתנה? הערת שוליים: אם גנץ יתפשר על הישיבה עם המשותפת – יש לו בעיה אחרת. שלושה חברי הכנסת של בל''ד כנראה יסרבו לישיבה עם גנץ. ובמקרה זה, גורל עתידו של גנץ וגורל מפלגת כחול לבן, מוטל על חמישה חברי הכנסת מתל''ם.

נפתלי בנט מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד