כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחשבים מסלול מחדש

בעקבות התחדשות הירי: אין לימודים מחר ביישובי עוטף עזה

לאחר האישור של גורמים פלסטיניים, גם ‏דובר צה"ל הודיע בשעות הבוקר כי הפסקת האש נכנסה לתוקף • מנגד - "ערוכים לירי נוסף ושומרים על ערנות גבוהה מחשש שהשקט יופר" • בתוך כך: בכיר הג'יאהד האיסלאמי רסמי אבו מלחוס - חוסל הלילה בתקיפה מהאוויר • הירי לדרום חודש

בעקבות התחדשות הירי: אין לימודים מחר ביישובי עוטף עזה
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

‏דובר צה"ל הודיע לפני זמן קצר (חמישי) כי הפסקת האש נכנסה לתוקף. דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן את הודיע כי התכנית "חגורה שחורה" השיגה את כל היעדים. "ניצלנו חלון הזדמנויות בהיבט של ההתרעות האיראניות".

אלא, ששעות ספורות לאחר הודעת דובר צה"ל חודש שוב הירי לדרום ולפני זמן קצר שוגרו חמש רקטות לעבר יישובי העוטף. בנוסף, לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים מעל שמי נתיבות.

דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב אל-ברים התייחס להפסקת האש: "ההתנגדות הפלסטינית כפתה משוואה חדשה. ישראל נענתה לשלושה תנאים - הפסקת החיסולים הממוקדים, הימנעות בפגיעה במפגינים בגבול הרצועה וצעדים לשבירת המצור על עזה. כל הפרה תענה בתגובה ישירה".

בתוך כך, בכיר הג'יאהד האיסלאמי רסמי אבו מלחוס, מפקד יחידת הרקטות בחטיבת המרכז, חוסל הלילה בתקיפה מהאוויר בעיר דיר אל-בלח במרכז רצועת עזה, כך פרסם סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בשפה הערבית. גם בני משפחתו נפגעו, שבעה הרוגים ונספר פצועים, בהם גם ילדים.

כוננות חירום של צה"ל, אמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אולם למרות חיסולו במהלך הלילה, הבוקר בשעה 7:15 הודיע ‏פיקוד העורף על חזרה לשגרת לימודים בכל הארץ פרט לעוטף עזה, אשקלון ובמועצה אזורית חוף אשקלון. כמו כן הוסרו המגבלות בשאר אזורי הארץ.

גורם מדיני אמר הבוקר לאחר החזרה לשגרה, כי "ישראל השלימה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

ביומיים של הסלמה ביטחונית שהחלה עם חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי טהא אבו אל-עטא ואשתו, הפלסטינים מונים 34 הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים - שכאמור, הסתיימו עם חיסולו של רסמי אבו מלחוס ובני משפחתו.

בשונה מסבבי הלחימה בשנים האחרונות, צה"ל בראשותו של הרמטכ"ל אביב כוכבי תקף נקודתית והצליח לפגוע במחבלים צמאי הדם. לפחות 15 בתים ברצועת עזה הותקפו, מבלי להרוס או להזיק כמעט למבנים סמוכים. בנוסף הותקפו ששה אופנועים ועליהם מחבלים שהתכוננו או שכבר שיגרו רקטות לעבר ישראל.

בעקבות התחדשות הירי בסביבות השעה 17:23 לאחר שקט שנשמר כשש שעות, החליטו ראשי הרשויות בעוטף עזה, כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בחמשת רשויות העוטף. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים", נמסר.

הפסקת אש דובר צה''ל חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד