י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כוננות גבוהה בכל המחוזות

מזג אוויר חריג וסכנה מוחשית לפרוץ שריפות

בעקבות תחזית מזג האוויר הקיצונית הצפויה בשבוע הבא, הנחה נציב הכבאות את הכבאים על היערכות מיוחדת ויוצאת קריאה לאזרחים להימנע משימוש באש במרחב הציבורי מחשש להתקלחות והתפשטות מהירה של האש, מה שעלול להוביל לאסון אקולוגי וחלילה גם לסכנת חיים

מזג אוויר חריג וסכנה מוחשית לפרוץ שריפות
שריפת ענק בקיבוץ הראל, מאי 2019 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל התחזיות על תנאי מזג אוויר קיצוניים בשבוע הבא והחשש להתפשטות שריפות ענק, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הנחה את מערך כבאות והצלה על היערכות מיוחדת, מתוך כוונה לתת מענה מהיר לאירועי שריפות ברחבי הארץ בשיתוף עם כלל גופי החירום והעזר.

החל מיום ראשון הבא עלינו לטובה ולמשך מספר ימים אנו צפויים למזג אויר חם ויבש, המלווה ברוחות מזרחיות ערות. בבחינה של כלל גורמי הסיכון לרבות תנאי מזג אוויר, תנאי שטח, מטען אש (צמחייה יבשה ודליקה) וכי עולה החשש מהיווצרות תנאים קיצוניים וסכנה מוחשית לפרוץ שריפות ולהתפשטותן.

על כן, על פי הנחיית נציב הכבאות, לוחמי האש יערכו בכוננות גבוהה בכלל המחוזות לרבות סדר כוחות קרקעי, הכולל מאות לוחמי אש והפעלה מלאה של כלל מטוסי הכיבוי בטייסת אלעד. כן ניתנה הנחייה על אימון לוחמים בדגש על מתארים בשטח פתוח, והגעה לכשרות מבצעית של כלל הכוחות במחוזות תוך תיאום ושת"פ עם גורמי חוץ, כגון רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל.

"אנו קוראים לציבור לא להדליק אש בשטחים פתוחים עד להקלה בחום ושינוי בתנאי מזג האוויר!", מורים בכבאות והצלה לישראל ומזכירים, "ראוי לזכור כי בעשור האחרון התרחשו בכרמל שתי שריפות ענק שפרצו בחודשים נובמבר - דצמבר".

כמו כן, בענף הסברה והדרכת אוכלוסייה, שבים ומזכירים לציבור להימנע מעבודות אחזקה, הכוללות אש או להבה גלויה, כגון ריתוך, חיתוך ברזל או כל עבודת תחזוקה היוצרת גיצים.

בנוסף, הציבור מתבקש לגלות עירנות ובכל מקרה של שריפה, או חשד לשריפה, יש להזעיק מיד את לוחמי האש בטלפון 102.

תחזית מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד