י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל עוד השקט יישמר

אחרי חצי שבוע מתוח: בדרום חוזרים לשגרה

בתום חצי שבוע סוער שכלל שיגור כ-400 רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה ובעיקר לעבר יישובי עוטף עזה, ביישובים מתחילים לחזור לשגרה ומודיעים על חזרה ללימודים סדירים החל מיום ראשון

אחרי חצי שבוע מתוח: בדרום חוזרים לשגרה
נתי שוחט, פלאש 90

בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה, הודיעו על חזרה לשגרה מלאה. ברשויות נערכים לפתיחת הלימודים ביום ראשון, כל עוד השקט יישמר.

היום (שישי) לא התקיימו לימודים ברשויות אשכול, שדות נגב, שער הנגב, שדרות וחוף אשקלון. כמו כן גם עיריית אשקלון לא קיימה היום לימודים. בהודעה שמסרו אתמול (חמישי) נכתב כי "ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים". בנוסף, גם בנתיבות לא קיימו היום לימודים, לאור המשך הירי לכיוון עוטף עזה.

אתמול לפנות בוקר, בתום תכנית "חגורה שחורה" והגעה להסכם הפסקת אש, התקיפות של צה"ל אכן פסקו, אך כבר בשעה 6:12 בבוקר הופר השקט ובוצע שיגור רקטה לעבר חוף אשקלון, כך גם בשעה 6:59 ובשעה 7:20 בשלישית. בשעה 10:55 שוגרה רקטה לעבר העיר נתיבות, בשעה 17:24 נשמעה אזעקה בישובי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, ובשעה 22:03 שוגרו שתי רקטות לעבר העיר שדרות.

הלילה כשעה לאחר חצות, החל צה"ל לתקוף יעדים ברצועת עזה, בתגובה להמשך שיגור הרקטות. בשעה 2:45 הודיע צה"ל על סיים תקיפה של יעדי טרור של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, כאשר מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שורת יעדי טרור.

בין היעדים שהותקפו, מתחם צבאי ששימש בין היתר כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של ג'יהאד האיסלאמי.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר אתמול "אנחנו בסיומו של 'עוד סבב' אלים, שאת מרביתו ספגנו אנו בעוטף עזה. הסבב הסתיים אך עבודת השיקום שלנו רק מתחילה. אנו מצפים שלא עברנו עוד סבב, אלא שהפעם יהיה שינוי מציאות ושתוחזר ההרתעה כתשתית להסדרה מדינית ארוכת טווח".

הסלמה בדרום יישובי עוטף עזה חזרה ללימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד