י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כל הפרטים

הראב"ד נפטר, המרא דאתרא בחו"ל: הרישום ששיגע את העיר החרדית

מודיעין עילית סערה בשבוע שעבר לאחר שעונת הרישום לישיבות הקטנות לשנת תשפ"א נסגרה במפתיע. הסיבה: הראב"ד נפטר והמרא דאתרא היה בניו יורק, ומי הן הישיבות המובילות • כל הפרטים

הראב"ד נפטר, המרא דאתרא בחו"ל: הרישום ששיגע את העיר החרדית
הכניסה למודיעין עילית צילום: שוקי לרר

עולם התורה בעיר מודיעין עילית היה כמרקחה, בשבוע שעבר תוך פחות מעשרים וארבע שעות נסגר הרישום או "התפוצץ הרישום" (כך זה נקרא בשפת האברכים בעיר) לישיבות קטנות בזמן אלול תשפ"א. 

בשנים עברו ביקשו רבני העיר מכל תלמודי התורה והישיבות הקטנות שלא להתחיל את הרישום מוקדם, עקב כך שזה גורם לילדים לא ללמוד במשך השנה, שכן הם כבר מסודרים בישיבות. 

השנה, גם בגלל פטירתו של ראב"ד העיר הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל בבין הזמנים של סוכות, שכזכור עמד על כך בתוקף בעבר וכתב מכתבים בנושא, וגם שהותו של רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר בארה"ב, היו מי שמצאו פרצה בגדר וכך בתוך פחות מעשרים וארבע שעות שובצו הילדים בכל עשרות הישיבות הקיימות בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

רבים ממנהלי הת"תים וגם הורים זעמו על כך והיו מקרים של הורים שלא הספיקו להתארגן ובלית ברירה שובצו בישיבות שלא כל כך רצו מלכתחילה למרות שבנם נחשב לילד מצוין. באחד המקומונים בעיר פורסמו מכתבים של מנהלי ת"תים כשבאחד מהם מכונה הרשם בתואר "רשע מרושע".

לעומת זאת, ישנם הורים הטוענים שאין כל הבדל ולהפך, כי המבחן המאוחר שעושים בעוד מספר חודשים גורם לילדים כן לשקוד על תלמודם ולא רואים שינוי כלל. 

הישיבות שנמצאות במקום הראשון בעיר מודיעין עילית הם 'היכל יוסף' של הרב לזרוס שסגרו שיעור א' עם 95 בחורים, יחד עמה נמצאים במקום הראשון הישיבות יעקובזון הישנה וישיבת 'עטרת שלמה' וישיבת 'חמדת משה' של הרב פפנהיים שקיבלו כל אחת באזור שישים בחורים. 

ישיבות נוספות שעומדות במקום השני הם ישיבת 'תורת מרדכי' של הרב כץ, ישיבת 'אהל יוסף' של הרב פרוינד ו'מלכות התורה' של הרב רוזנטלר, כמו כן ישיבה נוספת שנוחלת הצלחה גדולה היא ישיבת 'תפארת התורה' של הרב סמפולינסקי, שעלתה השנה למיקום גבוה בביקוש לאחר שהכניסו צוות חדש לישיבה הישיבה סגרה רישום מוצלח של שלושים בחורים מהמצוינים של מודיעין עילית.

במודיעין עילית קיימות עוד עשרות ישיבות, אולם עקב כך שמדובר בעיר מרובת ילדים, יש לחץ גדול שגורם למישהו להתחיל רישום וגורר את כולם.

בישיבות אומרים פה אחד כי הם מקווים שבשנה הבאה הכל יהיה כפי שהיה בשנה שעברה כשהכל נסגר בחודש אדר א' בצורה מסודרת.   

מודיעין עילית רישום לישיבות ישיבות קטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד