י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחפשים מרגוע

אחד משלושה אנשים מעידים כי סבלו מדיכאון

מחקר חדש מעלה נתונים אודות מחלת הדיכאון שאינה פוסחת על אנשים רבים. לפחות 63% מהאנשים בישראל מעידים כי הם מכירים אדם אחד או יותר שסובל מדיכאון

 אחד משלושה אנשים מעידים כי סבלו מדיכאון
אילוסטרציה צילום: stocksnap.io

מחקר ישראלי חדש של עמותת לשמ"ה, לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש, שבדק 503 גברים ונשים בגילאי 18 עד 65, מעלה נתונים מבהילים על דיכאון קליני. מסתבר כי הוא נפוץ בישראל באופן כזה ש- 63% מהישראלים, מכירים אדם אחד ויותר שסבל או סובל מדיכאון.

אחד מכל שלושה אנשים, העיד על עצמו שסבל מדיכאון בשלב זה או אחר של החיים.

הגורמים העיקריים לדיכאון הם: מחלה (79%), לידה (77%), קשר זוגי שנהרס ( 74%), סכסוך משפחתי (68%) תפקוד לא טוב בעבודה (58%).

43% מהנשאלים השיבו כי דיכאון היא מחלה בלתי נשלטת שאין כל אפשרות להתמודד איתה לבד. קרוב לשלושים אחוזים השיבו כי מדובר במחלה נשלטת בתחילה, שיוצאת מכלל שליטה בהמשך, ומספר זהה של אנשים סברו כי דיכאון היא מחלה שאדם יכול להחלים ממנה בכוחות עצמו, "אם הוא ממש רוצה". רק שליש מהם סברו כי יוכלו לעזור לאדם המתמודד עם דיכאון במידה רבה.

יו"ר עמותת לשמ"ה, דייויד הריס אמר על המחקר: "למעלה מ-300 מיליון חולים בעולם במחלת הדיכאון הקליני או מתמודדים עם דיכאון, כתופעת לוואי של מחלות אחרות, כמו הפרעה דו-קוטבית, סרטן, טרשת נפוצה ועוד. לצערי, בגלל המודעות הנמוכה לדיכאון, על מהותו העמוקה והפוגענית, הסטיגמה והיחס המפלה, מאות אלפי מתמודדי נפש סובלים הרחק מהעין, בחברה שאין בה כמעט הבנה וסובלנות למגבלה נפשית".

דיכאון דיכאון אחרי לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד