י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סיפור יוצא דופן

המטפלת שהתעללה ברב הורשעה ב-131 סעיפים

תשע שנים אחרי שהסתיימה מסכת התעללות שנמשכה עשר שנים, הורשעה מטפלת בת 70 ב-131 סעיפים של התעללות בילדים, לאור תלונתו של רב - כיום אב לשני ילדים, שחווה בעצמו את אותן התעללויות | במאמר שפרסם בעיתון מקומי הוא הגדיר עצמו כרב הראשון שחושף התעללות

המטפלת שהתעללה ברב הורשעה ב-131 סעיפים
צללית חרדי. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: Keren Freeman/FLASH90

חבר מושבעים ביוטה שבארה"ב, הרשיע את המטפלת האומנת לשעבר של שליח חב"ד בסולט לייק סיטי, בכך שהתעללה בו במשך כעשר שנים החל מהיותו בגיל 8.

אלאבינה פלוררייך, בת 70, הואשמה ביום שישי בחמש עבירות של התעללות חמורה בילד, ושתי עבירות של התעללות בכפייה, כך דווח באתר Deseret News. גזר דינה ינתן ב-13 בינואר 2020, היא צפויה לקבל אז עונש כבד ביותר, עם זאת, עורך דינה אמר שהוא יערער עליו.

הרב א.צ. כיום בן 28 ואב לשניים, עלה לראשונה לכותרות במאמר שפרסם בחודש פברואר האחרון בעיתון Deseret News, בו הפתיע כשכתב כי יתכן שהוא הרב האורתודוקסי הראשון שמתלונן נגד מי שתקף אותו בעבר.

בשימוע המקדים לפני יותר משנה, העיד הרב צ. כי אלאבינה פלוררייך, התעללה בו במשך כעשר שנים, מגיל 8 עד 18 - בזמן שהיא הועסקה כמטפלת שלו.

אליזבת סמארט, שנחטפה מביתה בסולט לייק סיטי (העיר הגדולה במדינה) בשנת 2002 בהיותה בת 14 ונפגעה במהלך תשעת חודשים כשהוחזקה בשבי, הייתה באולם בית המשפט בפסק הדין והיא זו שיעצה לרב צ. לאורך כל המשפט.

פלוררייך, ילידת טונגה, מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט, נעצרה במרץ 2018 בחשד ל-131 סעיפי התעללות בילדים. פלוררייך היא תושבת יוטה ותיקה, ישבה במהלך המשפט בשקט כשהאזינה למתורגמנית הטונגנית.

בכתב האישום נטען כי עד גיל 13 המטפלת התעללה באופן קבוע במי שהפך לימים לשליח חב"ד המקומי, לאחר שמלאו לו 13 שנים הוא נסע ללמוד בישיבה, עם זאת ההתעללות נמשכה בכל פעם שהגיע לביתו, הוא פחד לדבר על מה שהוא עובר והזוועה נפסקה כשאמו כבר לא נזקקה לעזרה עם הילדים והפסיקה להעסיק אותה.

בדצמבר 2013, כשהיה בן 22, הוא הוסמך לרבנות על ידי הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, עם כיתה של 75 תלמידים נוספים, במוריסטאון, ניו ג'רזי.

ב-30 בינואר 2018 הרב צ. חייג למספר של המשטרה, שמיועד למקרים שאינם בגדר חירום והחל לגולל את סיפורו, "אני קורבן להתעללות", הוא אמר לשוטר בטלפון. "קודם כל", אמר לו השוטר, "אנחנו קוראים לאנשים כמוך ניצולים".

ואז, ברשותו, הם ביצעו שיחה מוקלטת בין הרב צ. ופלוררייך, בלי ידיעתה שהמשטרה הקשיבה. כשהוא הניע אותה לדון במפגשים שונים ביניהם, היא לא הכחישה אותם.

לאחר השמעת פסק הדין, מחוץ לאולם בית המשפט, אביו של הרב צ. רב בפני עצמו, חיבק את בנו ושניהם יחד בכו למול עיניהם של כתבים ועיתונאים.

התעללות בילד פרשת התעללות מטפלת מתעללת הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד