ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נשלח לבדיקה פסיכיאטרית

התכונן למבצע 'ליל הבדולח' ונתפס בטרם ביצע זממו

האנטישמיות בארה"ב חוגגת. בן 18 מניו ג'רזי נעצר על ידי ה-FBI לאחר שתכנן יחד עם חברים, מבצע 'ליל הבדולח' במסגרתו תכננו לפגוע בבתי כנסת | שופטת שלחה אותו להסתכלות לקראת דיון שייערך בחודש הבא

התכונן למבצע 'ליל הבדולח' ונתפס בטרם ביצע זממו
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: unsplash

צעיר בן 18 מניו ג'רזי, נעצר בגין תכנון השחתה של שני בתי כנסת בשתי מדינות שונות.

ריצ'רד טובין מואשם כי השתמש ברשת חברתית ניאו-נאצית בשם "הבסיס" כדי למצוא מתנדבים לרסס גרפיטי בחודש ספטמבר האחרון על בתי כנסת במישיגן ובוויסקונסין, כך דיווח האתר Philadelphia Inquirer.

טובין הודה כי תכנן וונדליזם וכינה את מעשיו "מבצע ליל הבדולח". כזכור "ליל הבדולח" התרחש ב-1938 נגד בתים יהודיים, בתי כנסת ועסקים בבעלות יהודית בגרמניה ובאוסטריה, נאצים ומשתפי פעולה פגעו, שרפו והרסו עסקים בבעלות יהודית ובתי כנסת, ורצחו מאות יהודים.

הצעיר גם הודה שנסע לקניון בניו ג'רזי עם מצ'טה, ותכנן להשתמש בו כדי להרוג לקוחות שחורים, למרבה המזל תוכניתו לא יצאה אל הפועל. ביום שלישי שעבר, ה-FBI האשים את טובין בקשירת קשר עם קבוצת שנאה כנגד זכויותיהם של מיעוטים, כולל יהודים.

הקבוצה שבה טובין היה חבר, מכנה עצמה "ליגת הגנה לבנה" ודוגלת במדינה המאוכלסת רק על ידי אנשים לבנים. חבריה מתאמנים ב"הכנת יום הדין", או בהכנות לסוף העולם, ומשתתפים באימונים צבאיים. סמל הקבוצה מתייחס להפיכה גרמנית כושלת מ-1923 בהנהגת אדולף היטלר. כך דווח האתר NJ com.

בדיון בבית המשפט לא פורסמו שמותיהם של האנשים שתקפו את שני בתי הכנסת.

טובין הופיע ביום שישי האחרון בבית המשפט הפדרלי בקמדן, ניו ג'רזי. השופטת הורתה כי הוא יעבור בדיקות פסיכיאטריות לוודא שהוא כשיר לעמוד לדין וקבעה דיון לחודש הבא.

בית כנסת אנטישמיות ארצות הברית ליל הבדולח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד