י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זה העונש שקיבלה

מנהלת חברת ההסעות הורשעה ב-650 עבירות

מנהלת חברת הסעות הורשעה ב-650 עבירות של דרישת החזרי בלו כוזבים ובקיזוז מס תשומות בסכום כולל של מעל 750,000 שקלים - ונידונה לעשרים חודשי מאסר בפועל • העבירות בהן הורשעה בוצעו בזמן שהתנהל נגדה הליך בשל עבירות קודמות זהות

מנהלת חברת ההסעות הורשעה ב-650 עבירות
רכב הסעות צילום: unsplash

חברת 'שביט' הסעות בע"מ, העוסקת בתחום המוניות, וסבטלנה גילמן, מנהלת החברה בפועל, הורשעו לאחרונה בעבירות לפי חוק הבלו וחוק המע"מ בסכום כולל העולה על 1.8 מיליון שקלים. גילמן, המשמשת גם כמנהלת חשבונות בחברה, נידונה בין היתר לעשרים חודשי מאסר. התיק נוהל על ידי עו"ד אחינועם צוריאל מבית המכס ומע"מ ירושלים לאחר חקירה שנוהלה על ידי יחידת החקירות של מע"מ ירושלים.
 
על פי גזר הדין, הואשמה גילמן בדרישה של לא פחות מ-650 החזרי בלו כוזבים, בעבור רכישת סולר בשם החברה. כעולה מגזר הדין, גילמן איתרה במהלך השנים 2014-2016 מוניות שונות שאינן קשורות לחברה, ודרשה החזרי בלו בעבור הסולר ששימש לתדלוקן, וכך קיבלה במרמה החזרי בלו בסכום של מעל מיליון שקלים אשר שימשו לצרכיה. כמו כן, הואשמה גילמן בקיזוז מס תשומות מדו"חות החברה בין השנים 2013-2016 בסכום כולל של 768,741 שקלים. מעשי המרמה של גילמן בוצעו תוך שימוש במסמכים כוזבים, וגרעו מהקופה הציבורית מעל ל-1.8 מיליון שקלים.

לגילמן, עבר פלילי בעבירות זהות, בגינן נידונה בשנת 2015 לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות ומאסר על תנאי. לאור העובדה שהנאשמת ביצעה את העבירות בזמן ניהול ההליך הקודם, גזר עליה כבוד השופט ירון מינטקביץ מבית משפט השלום בירושלים, בין היתר, עשרים חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי כל עוד לא תעבור על עבירות פשע, וארבעה חודשי מאסר על תנאי שלא תעבור עבירות עוון.

חברת הסעות העלמת מסים רשות המסים סבטלנה גילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד