י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אדריכלות, עיצוב פנים וריהוט לבית

הבית הוא המקום בו אנו צריכים להרגיש לא רק ביטחון, אלא גם נוחות מירבית ושהטעם והסגנון האישי שלנו יבואו לידי ביטוי • היום, אדריכלות או עיצוב פנים בהחלט כוללים לא רק את תכנון הבית מבחינה פונקציונלית אלא גם שמים דגש על סגנון עיצוב בית שצריך להתאים לסגנון הלקוח • בתכנון ובעיצוב נלקח בחשבון גם אורח חייו של הלקוח: האם הוא עובד מהבית וזקוק לתנאי עבודה? האם הוא בעל משפחה? באילו גילאים הילדים ועוד

אדריכלות, עיצוב פנים וריהוט לבית
אדריכלות עיצוב פנים וריהוט צילום: pixsabay

אדריכלות ועיצוב פנים

הבית הוא המקום בו אנו צריכים להרגיש לא רק ביטחון, אלא גם נוחות מירבית ושהטעם והסגנון האישי שלנו יבואו לידי ביטוי. היום, אדריכלות או עיצוב פנים בהחלט כוללים לא רק את תכנון הבית מבחינה פונקציונלית אלא גם שמים דגש על סגנון עיצוב בית שצריך להתאים לסגנון הלקוח. בתכנון ובעיצוב נלקח בחשבון גם אורח חייו של הלקוח: האם הוא עובד מהבית וזקוק לתנאי עבודה? האם הוא בעל משפחה? באילו גילאים הילדים ועוד.

עיצוב פנים לא רק לעשירון העליון

בעבר עיצוב פנים היה מזוהה בעיקר עם בעלי וילות ענק שרצו לעצב את ביתם בדרך שתתאים לסגנון חייהם וטעמם האישי. היום עיצוב פנים לא כולל רק עיצוב וילות ופנטהאוזים לבעלי הממון אלא גם עיצוב דירות סטנדרטיות. חלק גדול מהאתגר העומד לפני דיירים או מעצבי פנים הוא להתאים דירה קטנה בעלת מבנה מיושן לצרכי הדיירים ולסגנון החיים המודרני. את הדבר ניתן לראות במיוחד בתל אביב בה דירות המתאימות למעמד הביניים הן קטנות ובעלות מבנה מיושן ודורשות פעמים רבות עיצוב מחדש.

חלק משמעותי בעיצוב: האחסון

לאחסון יש חלק משמעותי בעיצוב. מציאת פתרונות אחסון חכמים מקלים מאוד ומאפשרים אחסון תכולת הבית תוך תפיסת מקום מינימלי במרחב. ארונות הזזה למשל מאפשרים את פתיחת הדלת מבלי שזו תופסת מקום במרחב כפי שנדרש בארונות עם דלת כנף. כך גם לגבי דלתות פנים שהיום ישנם פתרונות חכמים שמביאים לכך שהמקום שהן תופסות במרחב מצומצם יותר. על מנת לעצב את הבית בצורה החכמה ביותר שתאפשר מרווח וחלל פתוח יחד עם פתרונות אחסון לכל תכולת הבית מומלץ להיעזר באדריכל ומעצב פנים שיהיה מעורב  בכל תהליך העיצוב, החל מתכנון חלל הבית דרך תיאום ועבודה מול בעלי מקצוע אחרים- חשמל ואינסטלציה ועד ריהוט הבית ועיצובו הסופי.

ארונות איחסון • קרדיט: ארונא

נגרות וארונות הזזה

חלק משמעותי ביותר בעיצוב פנים לאחר התכנון ועבודות הבסיס הוא ריהוט הבית בצורה ובסגנון שמתאימים לדיירים. היום ישנו מגוון רחב של סגנונות עיצוב, מגוון אפשרויות המאפשרות אחסון בתורה חכמה ונוחה. לכל אחד ישנה העדפה לסגנון אחר ולכל אחד ישנם דגשים אחרים בריהוט ואבזור הבית המתאימים לאורח חייו. לכן,  חדרי ארונות ונגרות בהתאמה אישית היא דרך מצוינת לוודא שאתם מקבלים בדיוק את מה שמתאים לכם מכל הבחינות.

ארונות- פתרונות האחסון המרכזיים בבית

הרהיט המשמעותי ביותר לאחסון הוא הארונות. ארון הוא רהיט חיוני בכל אחד מחדרי הבית, החל מחדר שינה דרך חדרי ילדים ועד המטבח והאמבטיה. ככל שהארון יהיה מתוכנן בהתאם לצרכים שלכם כך יהיה יעיל יותר. נגריות המתכננות רהיטים בהתאמה אישית מציעות מגוון רחב של ארונות מעוצבים, חלקם ארונות הזזה וחלקם ארונות בעלי דלתות כנף. ארונות הזזה הם פתרון מעולה לחללים קטנים. פתיחת הדלת אינה תופסת מקום במרחב ובכך היתרון שלהם. ארונות מעוצבים יכולים להתאים לסגנון עיצוב מודרני או לסגנון עיצוב וינטג'. בארונות מודרניים יש שימוש באלומיניום וזכוכית. ארונות וינטג' בנויים על טהרת העץ ויוצרים אווירה חמימה.

חלק משמעותי בארונות- הפרזול

כדי שארון, בין אם זהו ארון הזזה או ארון עם דלת כנף יתאים לצרכים באופן מלא, הוא צריך להיות מבוסס על פרזול איכותי. הפרזול כולל את כל אותם חלקים נסתרים וסמויים שבלעדיהם הארון יהיה חסר תועלת ממש: מסילות לדלתות בארונות הזזה או למגירות, צירים ועוד- כל אלה הם חשובים ביותר. יש לוודא שחברת הנגרות מולה אתם עובדים דואגת לבנות את הארון, השידה או כל פריט אחר תוך שימוש באמצעי הפרזול הטובים ביותר. אלה יקבעו עד כמה הארון נוח לשימוש, שקט וגם ישמש אתכם במשך שנים רבות.  כמובן שחשוב שימוש בחומרים משובחים גם לבניית הארון עצמו: עץ איכותי, אלומיניום שנחשב למתכת עמידה מאוד, זכוכית איכותית.

דלתות פנים

כאשר מדובר על עיצוב הדלת החיצונית בבית, רובנו משקיעים בכך הרבה מאוד זמן ומחשבה. אכן, דלת חיצונית צריכה להיות חזקה מאוד כדי לשמור על הביטחון שלנו, לספק בידוד וגם להיות מעוצבת כי זהו הדבר הראשון שרואה אדם המגיע אלינו, עוד לפני שנכנס לבית. עם זאת, דלתות פנים הן חשובות לא פחות. לא כולם מודעים לכך שלדלתות פנים ישנו חלק משמעותי בעיצוב הפנים של הבית, במראה כללי שלו, בתמונה הרחבה שרואים בהסתכלות על הבית מאזור הכניסה.

דלתות פנים • קרדיט: פיקסביי

סגנונות שונים לדלתות פנים

כמו בכל תחום עיצוב הפנים או אדריכלות, היום ישנם סגנונות עיצוב שונים גם לדלתות פנים. ישנן דלתות המעוצבות בסגנון רטרו, כשהן כוללות לעיתים גם זכוכית סבתא, במיוחד דלת חדר האמבטיה או השירותים. ישנן דלתות עץ המספקות מראה חמים. ישנן דלתות בהירות היוצרות מראה מודרני יותר.

איך לבחור דלתות פנים?

כאשר באים לבחור את הדלתות לבית כדאי לשים לב למספר דברים:

  • החומרים מהם עשויה הדלת: חשוב שהעץ יהיה איכותי ועמיד לאורך זמן. כך גם פרזול הדלת: הצירים או מסילות בדלת הזזה. כאשר מדובר בחדר האמבטיה מומלץ לבחור דלת העמידה גם למים.
  • דלת הזזה או כנף: ישנם אזורים בבית בהם דלת הזזה תהיה נוחה יותר, למשל כאשר מדובר על מסדרון צר בו פתיחת דלת כלפי חוץ תקשה על המעבר או אם זהו חדר קטן בו פתיחת הדלת כלפי פנים תתפוס מקום רב מדי.
  • תקציב: מחירן של דלתות פנים יכול לנוע על פני טווח מחירים רחב. הקציבו לכם את הסכום המתאים. ניתן למצוא דלת פנים במבצע כך שהמחיר לא יבוא על חשבון האיכות. כך גם אם מדובר בנגרות בהתאמה אישית. חפשו בסבלנות ותמצאו איכות במחיר מתאים.
  • בידוד: מומלץ לבחור דלתות המספקות בידוד אקוסטי ותרמי טוב.
עיצוב פנים עיצוב הבית ריהוט בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד