כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
המשטר מאיים

איראן: "השקט חזר"; האו"ם: "עשרות נהרגו"

האו"מ מדווח היום כי במחאת הענק באיראן שהחלה בגלל ייקור מחיר הדלק, ישנם עשרות הרוגים • כאלף בני אדם נעצרו מאז תחילת המחאה • איראן: "מי שעומד מאחורי המחאה יוצא להורג בתלייה אם ההפגנות ימשכו"

איראן: "השקט חזר"; האו"ם: "עשרות נהרגו"
מחאה באיראן צילום: צילום מסך

דובר נציבות האו"ם לענייני זכויות אדם אמר היום (שלישי) בצהריים, כי לפי דיווחים שהגיעו לנציבות, מספר ההרוגים בהפגנות שהתחוללו באיראן מאז סוף השבוע, עומד על יותר מעשרות, ההפגנות החלו עקב עליה של מחירי הדלק, מוצר שלא נחשב ליקר במדינה המלאה בנפט.

היום על פי הדיווח בכלי התקשורת בעולם, יש שקט בעיר הבירה טהרן ולפחות 1,000 בני אדם נעצרו מאז פרוץ המהומות. דובר הנציבות, רופרט קולביל אמר היום בז'נבה, כי "הנציבות מודאגת מאוד מהשימוש שעושים שוטרים נגד מפגינים, יורים עליהם אש חיה". הנציבות קוראת לשלטונות איראן להפסיק עם זה, ולהימנע משימוש בכוח מופרז, ולאפשר לאזרחי איראן "לממש את זכותם למחות בדרכים לא אלימות".

אך לא ממש נראה שמישהו באיראן התרגש יתר על המידה מהדברים. לטענת איראן, גורמים מערביים עומדים מאחורי ההפגנות בכדי להביא להפלת המשטר.

בניסיון לחסום מהעולם החופשי לצפות בפשעים של השלטונות, ניתקו שלטונות איראן את החיבור לאינטרנט כמעט לגמרי ואין לאנשים באיראן דרך לתקשר עם העולם החופשי. היום פרסם העיתון האיראני 'קייהאן', המזוהה עם השמרנים, כי מי שעומד מאחורי המחאה יוצא להורג בתלייה אם ההפגנות ימשכו.

איראן מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד