כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בליכוד נערכים לבחירות 2020

אפסו הסיכויים? התפוצצו המגעים - נתניהו וגנץ בחילופי האשמות קשים

למרות שנראה היה כי גנץ ונתניהו קרובים לסגור, מעט לאחר חצות שיגרו השניים הודעות חריפות זה כנגד זה | נתניהו: "גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית" | גנץ: "לא ניתן לבנות ממשלה על בסיס בלוק סקטוריאלי" | בליכוד מבטלים הפריימריז

אפסו הסיכויים? התפוצצו המגעים - נתניהו וגנץ בחילופי האשמות קשים
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לפקיעת המנדט, פיצוץ במגעים בין 'הליכוד' ל'כחול לבן'. בתום פגישה שארכה כשעה וחצי במשרד ראש הממשלה, יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו פרסם הודעה בה האשים שוב את גנץ כי בכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הערבים.

"זהו הרגע האחרון של החלטה היסטורית שתשפיע על ביטחון המדינה ועתידה. לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה", כתב נתניהו שהוסיף, "גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

"ראש הממשלה יעשה מחר מאמצים נוספים עם אביגדור ליברמן להקים ממשלת אחדות לאומית במטרה למנוע בחירות מיותרות או ממשלת מיעוט מסוכנת למדינת ישראל", נמסר מטעמו.

מאידך, גם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ פרסם הודעה בתום הפגישה עם נתניהו ואמר: "בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות".

"ממשלת אחדות שלצד הדאגה לבטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות. ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר".

"בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל".

הבוקר (רביעי) בשעה 13:00 ימסור אביגדור ליברמן הצהרה לתקשורת בחדר סיעת 'ישראל ביתנו', כאשר קודם לכן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו פעם נוספת, לאחר שנפגש עמו אתמול (שלישי) כמו גם עם ח"כ בני גנץ.

אם וכאשר הפלונטר הפוליטי לא ייפתר ב-21 הימים הנוספים שיוותרו לכל ח"כ מתוך 12- הנבחרים להקים ממשלה, הרי שאזרחי ישראל יצעדו שוב אל הקלפי על פי החוק ב-10 במארס 2020 שחל יום פורים, אך סביר להניח שהתאריך יידחה לשבוע שאחרי או שבוע שלפני.

בתוך כך, בניסיון למנוע עריקות בליכוד, נתניהו סיכם עם יו"ר מרכז 'הליכוד' ח"כ חיים כץ כי רשימת 'הליכוד' לכנסת הבאה, תישאר כפי שהיא "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח״כים בליכוד". ההצעה תובא לאישור המרכז בקרוב. יצוין כי בשלב זה אין החלטה עדיין לגבי הפריימריז לראשות 'הליכוד'.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד