י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלו הן האופציות

הפלונטר הפוליטי והמשפטי יחד: מה יעשה נתניהו?

חסינות, התפטרות או מלחמת חרמה? מהן האופציות העומדות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, במה מהן הוא ייבחר ומהי בכלל חסינות? • כל הפרטים

הפלונטר הפוליטי והמשפטי יחד: מה יעשה נתניהו?
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר החלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט על הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת התיקים נגדו, נראה כי לראש הממשלה נתניהו יש כעת שלוש אופציות.

האופציה הראשונה העומדת בפניו היא כמובן לעמוד הערב ולהצהיר על פרישה מהחיים הפוליטיים, מה שהוא כמובן לא עשה. האופציה השנייה העומדת בפניו היא להבטיח לאזרחי ישראל שיצליח לנהל את התיק במקביל לתפקיד ראש הממשלה. האופציה השלישית העומדת בפניו, היא לצאת למלחמת חרמה. אם נסתכל על התנהלותו של נתניהו במקרים בעבר כמו הגשת כתב האישום נגדו בתקופת כהונתו הראשונה כראש ממשלה, מן הסתם שהוא ייבחר באופציה השלישית.

ומה לגבי ההשלכות המשפטיות? אמנם יש להגשת כתב האישום משמעות ציבורית ופוליטית, אך נראה כי לא זה מה שיזיז את הרכבת הפוליטית התקועה. מה שכן, יש כמה שאלות המרכזיות הערב.

השאלה הראשונה היא האם נתניהו יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה תחת כתב אישום. בנוגע לחוקיות הדבר היועמ"ש מנדלבליט עדיין לא החליט, אך ברור כי כל תוצאה לכאן או לכאן תתרום רבות למאבקי הכוח הפנימיים בליכוד.

השאלה השנייה ואולי הקריטית מכולן, היא האם נתניהו יבקש חסינות. במידה והוא אכן ידרוש חסינות מהכנסת, יש לו רק חודש לעשות זאת. אולם, לצאת למערכת בחירות תוך שכולם יודעים בבירור שפניו של נתניהו לחסינות  זו נקודה פתיחה בעייתית. נזכיר, כי במערכת הבחירות האחרונה הוא הצהיר בראיון ל'ערוץ 12' כי הוא לא יעשה את זה.

ולסיכומו של עניין, אם נתניהו רוצה להכניס את כתב האישום נגדו לקיפאון עמוק, כל שעליו לעשות זה להגיש את בקשת החסינות לכנסת בסוף פרק הזמן שניתן לו: 30 יום. כל עוד אין קואליציה, ועדת הכנסת לא יכולה לדון בבקשתו וכתב האישום לא עובר לבית המשפט. ראו ערך אישום נגד חיים כ"ץ שכבר קפא קיפאון עמוק.

חסינות בנימין נתניהו כתב אישום נגד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד