ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חשודים בהלבנת מיליוני דולרים

פרשייה חדשה: שלושה חסידים נעצרו הבוקר

שיחת היום בניו יורק החרדית, בעקבות מעצרם של שלושה חסידים, בגילאי 45, 64 ו-78 החשודים בניהול עסק להלבנת כספים | אם יורשעו הם צפויים למינימום חמש שנות מאסר

פרשייה חדשה: שלושה חסידים נעצרו הבוקר
חרדים. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ה-FBI עצר הבוקר (חמישי) שלושה חסידים תושבי מונסי שבניו יורק בגין ביצוע תכנית של הלבנת מיליוני דולרים. על פי החשד, הם הפעילו עסק המעביר כספים ללא רישיון וללא דיווח לשלטונות המס כנדרש.

על פי ההאשמות שהוקראו היום בבית המשפט הפדרלי במנהטן, השלושה נעצרו בעקבות פעולת עוקץ שהם ניסו כביכול לעשות.

הכל החל בחודש ספטמבר 2014, ונמשך עד אוגוסט 2016, אז השתתפו השלושה בסדרת שיחות ופגישות עם אדם נוסף, באחת הפגישות הוא ביקש מהם להלבין ששה מיליון דולר בשחור, כסף שהגיע ממקומות מפוקפקים, הוא עבר להשקעה בעסק של אחד מהרביעייה ואז הכסף הוחזר לבעלים בצ'קים על ידי חברת קש, וכך הולבן.

הנאשמים השתמשו בארגוני צדקה הנמצאים בשליטתם בכדי להעביר כספים מחו"ל לתוך ארה"ב, הם העבירו כ-500,000$ שקיבלו מעסקה של רכוש גנוב, כך על פי החשד, והשאר כסף שחור שהולבן כאמור בסך כולל של ששה מיליון דולר.

הנאשמים הם ח.ל. בן ה-45. א.ל. בן ה-64. וי.נ. בן ה-78.

שלושה החסידים נאשמים בהפעלת עסק המעביר כספים ללא רישיון, כל אחד מהם צפוי לקבל תקופה של מינימום חמש שנות מאסר.

התובע של מנהטן, ג'פרי ברמן, אמר בבית המשפט: "הנאשמים על פי החשד עסקו בתכנית להעביר ולהסתיר שלא כדין מיליוני דולרים של הכנסות מפעילות בלתי חוקית. הם עשו זאת לכאורה למען רווח אישי ובמטרה להימנע מגילוי אכיפת החוק, אנחנו מחויבים לעצור פעילות פלילית כזו".

חסידים הלבנת כספים גל מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד