ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
להיכן נעלם נתניהו?

הטלפון הזועם של דרעי לנתניהו: "נפרק את הגוש"

הטלפון של הזועם של דרעי על נתניהו • הבכיר במשרד המשפטים שתמונת נתניהו נעלמה מלשכתו • לאיזו לשכה בכנסת פנו חסידי סאטמר כשהיו צריכים את עזרת המשטרה • כתבנו הפוליטי ארי קלמן עם שלושת הסיפורים הפיקנטיים שעשו את השבוע • מאחורי הקלעים של המערכת הפוליטית

הטלפון הזועם של דרעי לנתניהו: "נפרק את הגוש"
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

השבוע החולף היה אחד השבועות הסוערים ביותר במדינת ישראל. אם זה המצב הפוליטי שהתנגש לו עם המצב המשפטי של ראש הממשלה, אם זה הנאום המסית של ליברמן, או ביקורו של הרבי מסאטמר שעורר סערה. ננסה להביא בשורות הבאות את הסיפורים שהיו לנו השבוע ולא תשמעו עליהם במקום אחר.

קריאה ראשונה - את הבקרים פתח יו"ר ש"ס ומי שהפך לאחרונה ל'מבוגר האחראי' במערכת הפוליטית השר אריה דרעי בתפילות שחרית בבית האבלים של משפחת שווינגר, בית קטן ופשוט בשכונת הר נוף. דרעי הגיע להתפלל בבית הוריו של עוזרו לשעבר יוסי שווינגר, היושב שבעה על פטירת אמו ומנהל את התפילה ביד רמה.

מתפללים השבוע דיווחו ל'שלוש קריאות' שלעתים התפילה נקטעה בשיחת טלפון מראש הממשלה שהבריחה את השר למטבחון הקטן לשיחה ערה. בבוקרו של יום שני השבוע, נשמעו מהמטבחון צעקות רמות מצידו של דרעי בשיחה עם נתניהו. חדי אוזן אף קלטו איום ממשי על שלמות הבלוק. מה הכעיס את דרעי באותו בוקר?

טלפוון זועם. דרעי ונתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מסתבר שבכירי הליכוד פתחו בראיונות בכלי התקשורת כדוגמת מיקי זוהר, והחלו לדבר על הוויתורים שהחרדים נדרשים לעשות בנושאי דת ומדינה כדי לרצות את האדון ליברמן. דרעי כעס מאד כי ידע שמדובר בספין. "הבלוק שלנו לא מפריע לאחדות, אלא רק שאלת הרוטציה והם משתפים פעולה עם הספין", נשמע דרעי ממלמל בסיום השיחה. בין הציטוטים שאמר דרעי לנתניהו בשיחה: "אם אנחנו מפריעים, אז אולי נפרק את הבלוק". נתניהו נבהל כנראה והורה על עוצר ראיונות של בכירי הליכוד.

קריאה שנייה - לא ברור האם מדובר בחוק או שאולי בתקנה, אבל בכל לשכה של עובד ציבור או מקום ציבורי בלשכה מתנוססות להן תמונותיהן של מנהיגי המדינה באותה העת. בכל לשכה יופיעו התמונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין.

מסמר מיותם. ניצן. צילום: פלאש 90

בכיר במערכת הפוליטית שביקר לאחרונה במשרד המשפטים שברחוב צאלח א דין ונועד לפגישה בקומה 2 בלשכה של פרקליט המדינה שי ניצן, מיהר לדווח ל'שלוש קריאות' כי בלשכתו לא נראתה כל תמונה של ראש הממשלה, התמונה המסורתית הוסרה ומאחורי הפרקליט, שהיה מהמכריעים בתיקי ראש הממשלה נתניהו, התנוסס המסמר המיותם לצד תמונתו של נשיא המדינה.

קריאה שלישית - כאילו שהשבוע לא היה מספיק דרמטי במערכת הפוליטית או בכלל בישראל במהלך - הביקור של האדמו"ר מסאטמאר בישראל עורר סערה רבתי במערכת הפוליטית, זה הגיע עד לדבריו של חבר הכנסת אביגדור ליברמן בנאומו הפוליטי בו הסית כנגד הציבור החרדי והאשים את המגזר בקשר עם האדמו"ר שהגיע לישראל.

עיקר המהומה הגיעה כתוצאה של סגירת הצירים עבור מעמד הקבלת פני רבו, כאשר בנאום של האדמו"ר בצומת הרחובות שרי ישראל ומלכי ישראל. הרבי לא חסך ביקורות כלפי חברי הכנסת החרדים, שלטענתו מונהגים לפשרות בעיקרי הדת; וזאת בצל המו"מ המתנהל בימים אלו לצורך הקמת קואליציה.

דברי הסתה. ליברמן בנאומו שבוע שעבר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ל'שלוש קריאות' נודע כי מי שדאג לאישור המשטרתי של המשטרה הציונית לטובת האדמו"ר האנטי הציוני היו שני לשכות בכנסת המינים - האחד חבר כנסת של אגודת ישראל והשני פעיל פוליטי מוכר מדגל התורה. השניים פעלו אל מול המשטרה ותיאמו את הדברים בהתאם לצרכיו של האדמו"ר.

אריה דרעי בנימין נתניהו האדמור מסאטמר אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד