י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דריכות לקראת הכנס הערב

הפרקליטים תכננו מחאה נגד השר אוחנה ונבלמו

דריכות לקראת כנס השתלמות הפרקליטות השנתית, בו צפוי לנאום בפני הפרקליטים לצד פרקליט מדינה והיועמ"ש - שר המשפטים אמיר אוחנה, שמאז מונה לתפקיד מבקר בחריפות את התנהלות הגוף הזה | על פי דיווח ב'כאן11' תוכנן אקט מחאתי נגד השר, אך הוא נבלם

הפרקליטים תכננו מחאה נגד השר אוחנה ונבלמו
השר אוחנה לצד מנדלבליט וניצן צילום: פלאש 90

בפרקליטות המדינה תכננו לנקוט צעדי מחאה נגד שר המשפטים אמיר אוחנה במהלך נאומו בפניהם היום, כך פרסמה לראשונה כתבת המשפט תמר אלמוג ב'כאן11'.

על פי דיווחה, פרקליטים בחנו אפשרות לצאת בהפגנתיות מנאומו של שר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה בהשתלמות הפרקליטות השנתית, להניף שלטים או ללבוש חולצות עם מסרי מחאה על הפגיעה בהם ובעבודתם המקצועית.

אולם המידע הובא לידיעתם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, שהורו להם שלא לנקוט בשום מחאה, שכן בסופו של דבר, מרבית הפרקליטים המעורבים החליטו שכעובדי מדינה לא יפעלו כך ולא יספקו תחמושת לביקורת נוספת עליהם מצד פוליטיקאים, עיתונאים ואזרחים, שגם כך מפקפקים בהם.

עם זאת קיימת דריכות לקראת בואו ונאומו של השר אוחנה, שאמור לשאת דברי ברכה במעמד ויתכן כי יהיו בודד או בודדים, שכן יחליטו לעורר איזו שהיא פרובוקציה כנגד השר.

נזכיר כי ביום ראשון פורסם ב'ערוץ 13' כי שר המשפטים אמיר אוחנה פנה לאחרונה לפרקליטים במחוז הדרומי, כדי לנסות לברר על התנהלות לא תקינה בפרקליטות.

על פי דיווחו של כתב המשפט אביעד גליקמן, ההערכה היא שאוחנה ניסה לאסוף חומר מכפיש על פרקליט המדינה שי ניצן.

גליקמן דיווח כי אחד המקרים שהתרחש לפני שבועיים עשוי אולי להעיד על כוונותיו של שר המשפטים. על פי הדיווח ראש המטה של השר אוחנה, הגיע ללשכה של אחת הבכירות במשרד המשפטים וצילם ללא אישור מסך מחשב שהציג מידע בנוגע לישיבה בפרקליטות אצל שי ניצן.

מטעם השר אוחנה נמסר בתגובה ל'ערוץ 13': "ללשכת השר הגיעה תלונה נגד בכירים בפרקליטות מפרקליטה המכהנת בפרקליטות מחוז הדרום. השר שוחח עימה והפנה אותה לנציב הביקורת על הפרקליטות". לגבי צילום מסך המחשב נמסר: "צילום המסך נעשה בלשכת המנכ"לית מתוך סברה שמדובר בדיון מערכתי שבו התכוון ראש המטה לקחת חלק. הוא לא השתתף בדיון ולא נעשה כל שימוש בצילום. אין כל פסול בכך".

אמיר אוחנה מפגן מחאה פרקליטות המדינה שי ניצן אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד