י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
וכמה מנדטים למפלגות החרדיות?

מכה לנתניהו: גנץ פותח פער של שבעה מנדטים; ליברמן נחלש

כל הסימנים מראים שהתרחיש הנורא של בחירות שלישיות הוא בלתי נמנע • סקר חדש מלמד על פער משמעותי של שבעה מנדטים לטובת כחול לבן על פני הליכוד - פער שככל הנראה השפע כתוצאה מההמלצות לכתבי האישום שהכין היועמ"ש אביחי מנדלבליט • 'בחדרי' עם הסקר המלא

מכה לנתניהו: גנץ פותח פער של שבעה מנדטים; ליברמן נחלש
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/גרשון אלינסון, פלאש 90

כל הסימנים מראים שהתרחיש הנורא של בחירות שלישיות הוא בלתי נמנע. סקר חדש שבוצע בחדשות 12 על ידי פאנלס פוליטיקס, מלמד על פער משמעותי של שבעה מנדטים למפלגת כחול לבן על פני הליכוד. פער שככל הנראה התרחב כתוצאה מההמלצות לכתבי האישום שהכין היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

מנגד, הפער לפחות בשלב זה מלמד על תזוזת מנדטים בתוך גוש המרכז-שמאל לטובת גנץ-לפיד, אולם אין שינוי של ממש מבחינת הגושים. כך שקשה לדעת כיצד יוכל להרכיב ממשלה ללא תמיכת אחד ממפלגות הימין. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת במנדט וכך גם ש"ס בראשות דרעי.

לפי תוצאות הסקר, כחול לבן משיגה 37 מנדטים לעומת 30 מנדטים לליכוד. גוש הימין עם 55 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 58 מנדטים וישראל ביתנו בראשות ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים.

לשון מאזניים. ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

---

אילו הבחירות היו נערכות היום, למי הייתם מצביעים?

כחול לבן: 37

הליכוד: 30

הרשימה המשותפת: 12

ש"ס: 8

יהדות התורה: 7

ישראל ביתנו: 7

הימין החדש: 6

העבודה-גשר: 5

איחוד הימין: 4

המחנה הדמוקרטי: 4

בסקר נשאלו מצביעי הליכוד במי היו תומכים בפריימריז לראשות המפלגה. 89% מהם השיבו שלבנימין נתניהו, 5% לניר ברקת, 4% לגדעון סער ו-2% השיבו שאינם יודעים. יש להדגיש כי בשאלה זאת נשאלו כלל מצביעי הליכוד ולא רק המתפקדים שהם אלה שיוכלו להצביע בפריימריז שצפויים להיערך בשבועות הקרובים.

סקר בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד