י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

המורה העביר שיעור על אבולוציה; חבר המועצה: "כפייה חילונית"

חבר מועצת עיריית הרצליה אורן אוריאלי, משמש בזמנו הפנוי כמורה לכיתה ט' בבית ספר בעיר. במהלך שיעור אותו העביר אוריאלי לתלמידים, הוא הטיף להם במשך זמן ממושך על תורת האבולוציה וגרם לזעם רב בקרב החרדים בעיר. חברי המועצה מטעם דגל התורה שיגרו מכתב זועם

המורה העביר שיעור על אבולוציה; חבר המועצה: "כפייה חילונית"
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

בעקבות שיעור שנשא חבר מועצת העיר הרצליה בפני תלמידיו, בו העלה את נושא האבולוציה בפני תלמידי בית הספר המקומי - חבר מועצת העיר החרדים פנו במכתב לשר החינוך ולראש העיר בו הם מבקשים הבהרות לשיעור כשלטענתם מדובר בכפייה חילונית. 

מדובר בחבר מועצת העיר אורן אוריאלי המשמש כמורה בבית הספר לו"ב סמדר בהרצליה שהתגאה בסוף השבוע החולף בכך שבמהלך  עבודתו בכיתה ט' בבית הספר המקומי, ניצל את השיעור החופשי כדי ללמד אותם את תורת האבולוציה נגד התורה ונגד היהדות תוך שהוא מבקר את משרד החינוך שמונע לימוד זה מהתלמידים. 

בראיון שהעניק חבר המועצה למקומון 'צומת שרון' הוא אמר: "המטרה העיקרית היא ברורה – לבער את נגע הבורות. לגרום לאנשים לחשוב בעצמם, לכבד את אמונותיהם של הסובבים אותם ולהבין שביקורת על רעיון שאינם מאמינים בו ראוי שתהיה מבוססת על ידע ומחקר". חבר המועצה הצהיר, כי "אני מתכוון לפעול בכל דרך כדי לנתב את מערכת החינוך בעיר למחוזות מעשיים יותר".

השיעור הבעייתי שהעביר חבר המועצה בפני התלמידים, עורר את זעמם של חברי מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' שפנו במכתב זועם לשר החינוך ולראש העיר בו הם טענו כי מדבור בכפייה חילונית, בנוסף הם טוענים, כי "חצי שנה קודם, בוטלה הזמנת אפיית מצות חווייתית בפסח עם התלמידים מחמת חשש להדתה. כלומר חשש למפגש של ילדי ישראל עם נושאים ממסורת ישראל".

במכתב ששיגרו אלעד צדיקוב ומשה ועקנין נכתב, כי "יוזמתו העצמאית כבתוך שלו, של המורה אורן אוריאלי לכפות כבר סמכא מקצועית את אותן תאוריות דלילות ומחוררות שנלחמות במסורת ישראל, בשעות הלימוד הפורמאליות ובתקציב שעות חינוך של משרד החינוך – הינן כפייה חילונית ושימוש בלתי ראוי במשאבים, באמון הציבורי ובחריגה מתוכנית הלימודים".

בנוסף טוענים חברי המועצה, כי "המורה פעל מתוך ניגוד עניינים ובניגוד לנהלים ולחוק כאשר התהדר בכתבה פוליטית בעיתון מקומי בכובעו כמורה ומועסק באותה הרשות". חברי המועצה דורשים לעצור את סדרת השיעורים וכן מבקשים מהשר הרב רפי פרץ לזמן את המורה לבירור. 

בתגובה לדברים מסר אורן אוריאלי ל'בחדרי חרדים': "הכתבה נכתבה אודותיי כמורה, לא כחבר מועצה". אוריאלי טוען, כי "ידידי אלעד צדיקוב לא המתין אפילו שנייה בטרם רץ קדימה לאותה דיכוטומיה מוכרת של שחור ולבן, בעד ונגד, חילוני ודתי. סלידתו מתיאורית האבולוציה היא עניין אישי שלו, אולם סלידה זו מונעת ממנו להביע ביקורת עניינית. צדיקוב היה יכול להימנע מכך לו היה קורא את הכתבה עד הסוף והיה מבין שבשיעוריי התנהלתי ברגישות וגם התייחסתי לבריאתנות ולספירת השנים היהודית".

"אני מניח שחשוב לו שנערים ונערות יידעו מה משמעות שנת תש"ף . בכל מקרה הוא פספס לחלוטין את הנקודה אז אחדד אותה שוב: אני אטיף לידע, בקיאות ותבונה בכל כיתה אליה אכנס. תהיה זו אבולוציה, יהדות, חינוך פיננסי, ענייני השעה וכל נושא חשוב אחר. בסופו של דבר - מלחמה בבורות והכרת עולמם של הסובבים אותך היא הכרחית לחיים נורמליים במדינה הזאת". אומר חבר המועצה.

מסיון הרצליה אלעד צדיקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד