כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ההתלבטות והחשש

למרות הטענות לאי שוויון: 'יהדות התורה' נמנעת מלדרוש תפקיד נוסף

לעומת ש"ס שדרשה אמש לקבל שני תיקים נוספים, ב'יהדות התורה' שותקים לעת עתה ולא דורשים תפקידי שרים או אחרים ול'בחדרי' נודע כי במידה ותיענה דרישה כזאת, מי שישודרג הוא ח"כ מ'דגל התורה' | אולם קיימת התלבטות, האם לקחת שדרוג בממשלת מעבר או לוותר

למרות הטענות לאי שוויון: 'יהדות התורה' נמנעת מלדרוש תפקיד נוסף
גפני ליצמן פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר שבסיעת ש"ס פנו באופן רשמי לראש הממשלה וטענו כי חלוקת תפקידי השרים בממשלת אינה שוויונית וזאת לאחר שסיעת 'ימינה' ו'הליכוד' מחזיקים במספר גדול של שרים ביחס לגודלם, ב'יהדות התורה' עדיין נמנעים מלדרוש תפקידי שרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנושא כבר עלה על שולחנם של ראשי הסיעה מספר פעמים, כאשר מדובר על תפקיד שיעבור לידי חבר הכנסת אורי מקלב, שעל פי ההסכם הפנימי בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', אמור לקבל את התפקיד הבכיר הבא וטרם ברור האם ידרוש בכלל ואם כן האם זה יהיה סגן שר או סגן שר במעמד שר.

ב'דגל התורה' קיימת התלבטות לגבי הדרישה. הסיכוי שהמפלגה בדרך לכמה שנים מייבשות באופוזיציה קיימת באוויר, ולכן שוקלים לקחת את התפקיד לפחות לתקופה הקרובה שלא ניתן לדעת כמה זמן היא תימשך עד שיצליח מי מהמועמדים להרכיב ממשלה.

מנגד, ב'דגל' חוששים כי במקרה שמקלב יתמנה כעת לסגן שר או לסגן במעמד שר, אזי 'אגודת ישראל' תדרוש את התפקיד בעת הקמת הקואליציה כפי שסוכם בהסכם הפנימי ביניהם - כאשר ההתלבטויות האלה עדיין בעינן, ולכן דרישה כזו טרם הגיעה לשולחנו של ראש הממשלה.

כזכור, אתמול (שני) שיגר יו"ר ש"ס אריה דרעי מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה להעביר לסיעת ש"ס שני תיקים נוספים בהתאם לגודלם בממשלת המעבר. דרעי דרש עבור שניים מחברי סיעתו את תיקי הרווחה והחקלאות, דרישה שעד כה לא נענתה מצידו של נתניהו.

יהדות התורה מינוי שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד