כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מירוץ כנגד הזמן

גנץ ונתניהו מגייסים חתימות ונתקלים בקשיים

11 יום לתום המועד בו הכנסת תתפזר, בליכוד ובכחול לבן החלו במבצע גיוס חתימות שיביא להם את המנדט להרכבת הממשלה - כשהמטרה העיקרית היא לדחות את מועד פיזור הכנסת בעוד שבועיים

גנץ ונתניהו מגייסים חתימות ונתקלים בקשיים
נתניהו/דרעי/גנץ צילום: יונתן זינדל/אבשלום שושני, פלאש 90

11 יום לתום המועד בו הכנסת תתפזר, בליכוד ובכחול לבן החלו במבצע גיוס חתימות שיביא להם את המנדט להרכבת הממשלה - כשהמטרה העיקרית היא לדחות את מועד פיזור הכנסת בעוד שבועיים.

אמש (מוצ"ש), העבירו בליכוד בקשה לחברי בלוק הימין להעביר לידיהם חתימות כדי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. כאשר לפי שעה מלבד סיעת הליכוד ויהדות התורה, שאר המפלגות טרם חתמו על המסמך הדרוש.

בסיעת ש"ס סירבו תחילה לחתום. השר אריה דרעי אמר, "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית. לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים".

ואולם, מאוחר יותר, לאחר לחץ מלשכת ראש הממשלה, החליטו בש"ס לשנות את עמדתם וביקשו מחברי הכנסת לחתום על הבקשה אבל להמתין עד ההגשה ולשמור אותה בידיהם עד שישמעו מחר את דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

השר בצלאל סמוטריץ׳ וחברי כנסת נוספים סירבו להיענות לדרישת הליכוד לחתום על המסמך ולקבל כבר עכשיו הארכה של שבועיים, כאשר ברקע עומדים גם דרישות של חלקם לקבל תפקידי שרים.

במקביל, גם בכחול לבן מצהירים כי הם החלו לגייס חתימות, תוך שהם מצפים לקבל את חתימותיהם של חברי הרשימה המשותפת לצד החתימות של סיעת ישראל ביתנו, שעשויה לחתום גם לליכוד וגם לכחול לבן. ההחלטה הסופית תתקבל מחר בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו.

בני גנץ אריה דרעי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד