ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
אלימות קשה

הבלשים שהכו ופצעו מאבטח סמוי - הושעו

תגובה מהירה של משטרת ישראל, הביאה להשעייתם מכל פעילות מבצעית של שלושת השוטרים המעורבים באלימות הקשה נגד המאבטח הסמוי בנתב"ג • "מיד עם קבלת דיווח אודות המקרה החריג, הועבר החומר על ידי משטרת ישראל לבחינת מח"ש"

הבלשים שהכו ופצעו מאבטח סמוי - הושעו
זירת האלימות בנתב"ג צילום: באדיבות המצלם

מאבטח סמוי בנתב"ג נזקק לשבעה תפרים, לאחר שבלשים תפסו לו את הידיים, ואחד מהם הטיח אגרופים לפניו. 

את המקרה החמור הזה סיפר המאבטח למקורביו, המאבטח הסמוי הוכה ביום ראשון על-ידי ארבעה בלשי יחידה 747 בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון. תחקיר האירוע החמור פורסם על ידי איתי בלומנטל ב- ynet

המאבטח, שנזקק לשבעה תפרים בפניו, אמר "אני מזועזע שכך מתנהגים אנשי חוק".

על פי הדיווח של איתי בלומנטל, האירוע החל לקראת חצות כאשר המאבטח הסמוי, שהיה בסיור שגרתי הבחין באדם שעורר את חשדו, המאבטח החליט לפנות אל החשוד ולבקש ממנו תעודה מזהה, אולם האדם סירב להזדהות.

רק לאחר ויכוח בין השניים, הציג הבלש את תעודת השוטר שלו בצורה מזלזלת וכאשר המאבטח ביקש לקבלה לידיו, הם החלו להתווכח. "אמרתי לבלש שאנחנו נמצאים באמצע האולם ושאולי כדאי שנלך הצידה", סיפר המאבטח לאחר מכן שניהם הלכו לדרכם.

לפתע חזר הבלש עם שלושה מחבריו, אחד הבלשים שלף אזיקים, אחר תפס את ידו של המאבטח, המאבטח אמר לבלשים שהוא חמוש ונמצא באמצע משמרות, אולם הבלשים המשיכו להתעמת איתו, והורו לו להתלוות אליהם.

המאבטח התקשר מיד למנהליו ביחידה ואמר להם שבלשים עומדים לעצור אותו. הוא נלקח לחדר הבלשים ומשחזר: "איך שניתקתי את השיחה, שני בלשים תפסו לי את הידיים והשלישי הכניס לי אגרופים לפנים, הם גררו אותי כשאני מדמם לתוך המשרד שלהם, אזקו אותי ולא נתנו לאף אחד להיכנס לחדר". סיפר המאבטח. הבלשים סירבו לקרוא למנהל תורן, והמאבטח החבול נשאר בחדר הנעול.

על פי הדיווח ב-Ynet, רק כעבור חצי שעה הורשה צוות רפואי להיכנס לחדר, והם החליטו לפנות אותו לבית החולים, שם בוצעו בפניו שבעה תפרים. האירוע החמור מתוחקר על-ידי ראש מערך הביטחון בנתב"ג ומנהל השדה, שמואל זכאי. הנהלת רשות שדות התעופה הגישה תלונה במחלקה לחקירות שוטרים, שפתחה בחקירה.

השוטרים הסמויים שהכו את המאבטח הסמוי, פעלו בנתב"ג בשיתוף פעולה עם המכס, יחידה 747 שנחשבת עצמאית במרחב נתב"ג.

ממשטרת ישראל נמסר: במשטרת ישראל רואים בחומרה את האירוע ותוצאותיו. מיד עם קבלת דיווח אודות המקרה החריג, הועבר החומר על ידי משטרת ישראל לבחינת מח"ש ובמקביל, הוחלט על ידי פיקוד מרחב נתב"ג להשעות את שלושת השוטרים המעורבים מכל פעילות מבצעית. בסיומה בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינם.

לאור האירוע החמור, מאות עובדים הגיעו היום לאספת חירום בעקבות אירוע האלימות של השוטרים כנגד המאבטח.

באספת העובדים השתתף מנהל השדה, שמואל זכאי שאמר לעובדים: "זה ארוע שלא היה צריך להתרחש. רוצה לציין את המאבטח לשבח שריסן את עצמו ולא הפעיל כוח באירוע בו חטף מכות".

"האירוע מטופל על ידי המפקדים של משטרת ישראל במלוא הרצינות. אין שום סיבה שבמפגש בין שוטר לאזרח/ מאבטח האזרח ימצא את עצמו מאושפז בבית החולים".

"האירוע הזה צריך להיות מטופל בכל החומרה" אמר אבי נגר, נציג הביטחון בוועד. "האספה הזאת היא קריאת אזהרה. דמם של עובדי רש"ת אינו הפקר. אנו לא נעבור לסדר היום על פגיעה בעובדים. אנו מודים למשטרת ישראל על הטיפול המהיר. אנו נמשיך לעקוב ולוודא שימוצה עם השוטרים האלימים הדין".

מאבטח בריונות שוטרים נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד