י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מנסה להתחמק?

רון קובי לא התייצב לשימוע: אני בחופשת מחלה

ראש עיריית טבריה רון קובי היה צפוי להתייצב היום בשערי משרד הפנים לשימוע בעניינו יחד עם חברי מועצת העיר. בעוד חברי מועצת העיר הגיעו, קובי התחמק וטען כי הוא חולה 

רון קובי לא התייצב לשימוע: אני בחופשת מחלה
רון קובי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ראש עיריית טבריה רון קובי, היה אמור להגיע היום לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, היועץ המשפטי והנהלת המשרד בעקבות אי העברת התקציב בעירייה.

חברי מועצת העיר נמצאים בשימוע, אך ראש העיר קובי החליט שלא להתייצב ושלח הודעה כי לא יוכל להגיע עקב דלקת ריאות שתקפה אותו. קובי טוען כי נקבעו לו 11 ימי מחלה.

על פי החוק במדינת ישראל, אם תקציב הרשות לא אושר על ידי המועצה של אותה הרשות, בסמכות שר הפנים, במקרה הזה אריה דרעי, לפזר את מועצת הרשות וסמכות שבשיקול דעת להעביר מכהונתו גם את ראש הרשות.

כזכור, מועצת עיריית טבריה לא אישרה את העברת התקציב, וראש העיר רון קובי נכשל במאבק המשפטי שניהל בחודשים האחרונים בניסיון לבטל את הליך השימוע.

עם זאת, לאחר שהצוות המקצועי במשרד הפנים ייפגש עמו ועם חברי מועצת העיר, תעבור ההחלטה לידיו של השר זאב אלקין ולא לידיו של שר הפנים, אריה דרעי. כל זאת, לאחר שדרעי ביקש להעביר את המושכות לידיו של אלקין בעקבות מערכת היחסים העכורה בין השניים.

קובי כתב השבוע בדף הפייסבוק שלו, כי "אריה דרעי המושחת מנסה לעשות בטבריה הפיכה שלטונית. השבוע הוא יבין מה זו מלחמה של אריות אמיתיים!".

ככל הנראה, גם אם יחליט אלקין להדיח את קובי מתפקידו כראש העיר, יעתור הלה לבג"ץ בתואנה שדרעי "שם לו רגליים" לאורך כל תקופת תפקידו.

ואיך תגמר הסאגה? ימים יגידו.

אריה דרעי משרד הפנים מנכ"ל משרד הפנים רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד