י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתח גיאו-פוליטי

טראמפ במתקפה: 'נבזי, מסוכן, ומעליב מאוד'

בפסגה של נאט"ו בלונדון בה נחוגגים 70 שנה להקמת הברית בין המדינות מאז מלחמת העולם השנייה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את נשיא צרפת מקרון שאמר כי "נאט"ו נמצא במצב של מוות מוחי" • "האיחוד האירופי נוהג בארה"ב בחוסר הגינות בכל הנוגע לענייני הסחר"

טראמפ במתקפה: 'נבזי, מסוכן, ומעליב מאוד'
הנשיא טראמפ צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינה את דבריו של נשיא צרפת עמנואל מקרון על נאט"ו כ-"נבזי, מסוכן, ומעליב מאוד". טראמפ הוסיף כי "אי אפשר לדבר ככה על נאט"ו". טראמפ התייחס לדבריו של הנשיא הצרפתי בחודש שעבר שלפיה "נאט"ו נמצא במצב של מוות מוחי".

טראמפ, אמר היום בצהריים בביקורו בלונדון, כי האיחוד האירופי נוהג בארה"ב בחוסר הגינות בכל הנוגע לענייני הסחר.

טראמפ איים על אירופה שאם זה יימשך כך, הדברים עלולים להיות "קשוחים". טראמפ גם אמר כי הוא יטיל מכסים על מוצרים מצרפת, בהם גבינות ויין: "אני לא מתכוון לאפשר לצרפת לנצל את החברות האמריקניות".

היום מתקיימת פסגה חגיגית של נאט"ו בלונדון במלאות 70 שנה להקמת הברית בין המדינות, אך במקום חגיגה, קיבלנו מלחמה בין מנהיגים.

טראמפ הציע כי עסקת הסחר המיוחלת עם סין תצטרך להמתין עד לאחר הבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב בנובמבר 2020 - ללא שום סוף שנראה לעין למלחמת הסחר המתמשכת בין וושינגטון לבייג'ינג.

ביקורו של מנהיג ארה"ב בלונדון מגיע תשעה ימים בלבד לפני הבחירות הכלליות בבריטניה. הוא משאיר את הפוליטיקאים הבריטים כשהם עוצרים את נשימתם כדי לראות מה הוא יגיד.

היום אמר טראמפ כי הוא "יישאר מחוץ לבחירות" והוסיף: "אני לא רוצה לסבך את זה". טראמפ שיבח את ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון, ואמר כי הוא עושה "עבודה טובה".

תומכיו השמרנים של ג'ונסון חוששים כי ביקורו של טראמפ יכול לספק תחמושת למפלגת העבודה שנמצאת באופוזיציה והם מקווים כי טראמפ לא יאמר דברים שיגרמו למפלגת העבודה להתחזק.

טראמפ הגן על החלטתו להוציא כוחות אמריקנים מצפון סוריה והביע את תמיכתו בנשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן - שפתח במתקפה נגד הכורדים באזור הגבול של טורקיה סוריה.

"אני אוהב את טורקיה ואני מסתדר מצוין עם הנשיא", אמר טראמפ.

דונלד טראמפ עמנואל מקרון צרפת ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד