י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
45 דקות בלבד

נתניהו וגנץ נועדו פעם נוספת; אין התקדמות

אחרי 45 דקות בלבד בהן נועדו ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, הפגישה הסתיימה בכישלון צפוי • בליכוד מאשימים: "כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד"

נתניהו וגנץ נועדו פעם נוספת; אין התקדמות
בנימין נתניהו ובני גנץ צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד לפני זמן קצר (שלישי) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בקרייה בתל אביב במאמץ אחרון לנסות ולהקים ממשלת אחדות. ליבת המחלוקת היא סביב הרוטציה על תפקיד ראש הממשלה.

בסיום הפגישה בין השניים, הוציא הליכוד הודע ובה כתב: "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו".

"למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת" מאשימים בליכוד, "כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות".

יצויין כי ההצעה שעומדת על הפרק היא כהונה ראשונה לחצי שנה שזה פרק הזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן בלאו הכי כראש ממשלה, אם כחול לבן יגררו לבחירות.

יוצא מכך טוענים בליכוד, שלפיד גורר לבחירות כדי להבטיח שראש הממשלה נתניהו ימשיך לכהן.

מכחול לבן נמסר בסיום הפגישה בין גנץ לנתניהו: יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור- נתניהו החליט בחירות.

למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו.

בני גנץ בנימין נתניהו יאיר לפיד ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד