י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הרבה נאומים, מעט מאוד מעשים"

האסיפה הלאומית בצרפת קבעה: אנטי ציונות = אנטישמיות

החלטה היסטורית התקבלה אמש באסיפה לאומית של צרפת, לפיה שנאת הציונות, הינה בגדר אנטישמיות לכל דבר ועניין | שר החוץ הישראלי "קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות צרפת"

האסיפה הלאומית בצרפת קבעה: אנטי ציונות = אנטישמיות
אנשי נטורי קרתא מפגינים נגד המדינה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

האסיפה הלאומית של צרפת אישרה אמש (שלישי) החלטה היסטורית לפיה אנטי-ציונות היא צורה חדשה של שנאת היהודים האנטישמית.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אמר בפרלמנט במהלך הדיון, "המדיניות הצרפתית במאבק נגד האנטישמיות היא כישלון. יש התפרצות של מתקפות אנטישמיות. 12 צרפתים נרצחו בגלל היותם יהודים מאז 2003. מחצית מהמעשים הגזעניים בצרפת בוצעו כנגד יהודים, למרות שהם מהווים פחות מאחוז האוכלוסייה. מול הדחיפות, הרבה נאומים, מעט מאוד מעשים".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב להחלטה ההיסטורית ואמר, "אני מברך על החלטת הפרלמנט הצרפתי לאמץ את הגדרת האנטישמיות של כח המשימה הבינ"ל להנצחת זכר השואה - IHRA. אימוץ ההחלטה מאשר את דברי הנשיא מקרון שקבע כי האנטיציונות הינה פניה החדשות של האנטישמיות".

לדבריו, "בכוונתי להמשיך ולפעול כדי שעוד מדינות יבינו ויתמכו בהגדרת אנטי ישראליות ושנאת ישראל כאנטישמיות. זהו צעד חשוב במאבק באנטישמיות, ואני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבות צרפת".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, אמר בתגובה להחלטת הפרלמנט הצרפתי כי אנטי ציונות היא אנטישמיות: "אנו, כמייצגי העם היהודי בכל רחבי תבל מברכים ומצדיעים לאסיפה הלאומית של צרפת ונשיא צרפת, מנואל מקרון, על החלטה היסטורית הניצבת כתמרור מוסרי כנגד גילויי האנטישמיות ושנאת ישראל. מדינתו של אמיל זולה שנאבק באנטישמיות ניצבת כיום בעידן של אנטישמיות גואה, בעד החופש לחיות חיים יהודיים חסרי פחד, בעד הציונות ובעד מדינת ישראל!".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים-יעקב חגואל: "מברך את צרפת על העברת ההחלטה החשובה ברוב גדול ומצפה ממדינות נוספות באירופה להעביר החלטה דומה. שמח מאוד שמורידים את המסכות, אנטי ציונות היא אנטישמיות! התחפושת הזו ניסתה להכשיר מניעים אנטישמים וגזעניים נגד העם היהודי - די לשנאה! ליהודים ברחבי העולם יש זכות לגור ולהסתובב בבטחון מלא עם מגן דוד או כיפה על הראש ללא חשש שיפגעו בהם".

אנטישמיות אנטי ציוני מאיר חביב צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד