י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שבוע הבא אצטט רב אשכנזי"

כשאחמד טיבי ציטט את רבה של ג'רבה • צפו

חבר הכנסת אחמד טיבי הפתיע הבוקר את הנוכחים בוועדת הכספים כשציטט את הרב כלפון משה הכהן - רבה של ג'רבה ומגדולי רבני תוניסיה • "בשבוע הבא אצטט רב אשכנזי" • צפו בתיעוד מהישיבה

כשאחמד טיבי ציטט את רבה של ג'רבה • צפו
אחמד טיבי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (רביעי) בישיבת ועדת הכספים אמר חבר הכנסת אחמד טיבי, "אני רואה שבכל תחילת וועדה שבה יש התייחסות חיובית לחרדים כמו לש״ס וגם ליהדות התורה, מישהו שמבין ערבית מצטט את זה מיד ומתחיל להפיץ את זה", לדבריו, "יכול להיות שיש בחירות ולכן אנשים מתחילים להסית".

חבר הכנסת טיבי הפתיע וציטט את רבה של ג׳רבה ומגדולי רבני תוניסיה, "אני רוצה לצטט את הרב כלפון משה הכהן, הרב של ג׳רבה שהיה מגדולי רבני תוניסיה שהייתה בימיו תחת שלטון צרפתי והוא היה קשוב להתפתחויות הליברליות. הרב כלפון הזדהה עם התפיסה האוניברסלית של ערך האדם באשר הוא, שהייתה בסיס רעיוני לשוויון הכל לפני החוק והוא הפנה קריאה לציבור היהודי בג׳רבה והיא ראויה להישמע גם בנוקדים וגם בהתנחלויות השונות".

טיבי ציטט את הדברים הבאים, "ראוי ונכון לנו להכיר את ערך האדם כי בצלם אלוקים ברא את האדם ואין ראוי להיות במחלוקת עם שום נברא בין ישראל לנוצרי כי בנוגע לאנושיות אחים אנחנו". טיבי הוסיף ואמר, "אני מקווה שהמסר יגיע ובשבוע אני אני אצטט רב אשכנזי".

הרב כלפון משה הכהן זצ"ל. צילום: ויקיפדיה

את הדברים אמר טיבי על רקע המתקפה של ליברמן הבוקר: "שיתוף הפעולה ההדוק הזה בין המפלגות האנטי ציוניות מהרשימה המשותפת לבין המפלגות הלא ציוניות, ש"ס ויהדות התורה, בועדת הכספים, בחקיקה בנושאי דת ומדינה, בגיוס לצה"ל וכו', מאיים על החזון הציוני של הרצל".

ג'רבה אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד