י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גפני נכנע בעימות סוער

לוי אבקסיס נלחמה עם גפני: "אתם מדכאים את הנשים החרדיות"

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס נלחמה עם גפני בישיבת וועדת הכספים וזעמה: "אתם מדכאים את הנשים החרדיות" • לבסוף גפני נכנע ואישר את ההעברה שעוררה את הסערה

לוי אבקסיס נלחמה עם גפני: "אתם מדכאים את הנשים החרדיות"
משה גפני צילום: רויטרס

וועדת הכספים סערה הבוקר (רביעי) סביב העברות של מילוני שקלים שביקשו במשרד האוצר, במהלך הבוקר התעורר דיון סוער בין יושב ראש הוועדה חבר הכנסת משה גפני לבין יו"ר סיעת העבודה-גשר חברת הכנסת אורלי-לוי אבקסיס סביב שני תקציבים שעלו לדיון.

האחד עסק במחסור בהוסטלים לילדים במצוקה והשני עסק בכיתות טכנולוגיות. גפני ביקש הבהרות ממשרד המשפטים על שילוב חרדיות באותם כיתות ובהתאם לכך ביקש לדחות את ההצבעה.

בקשתו של גפני עוררה זעם מצידה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס שהטיחה האשמות כלפיו וטענה, "אתה משחק משחקים כדי להרוויח רווח אישי, לכן אתה לא מביא את 107. מרים פרץ, יהיו עוד כמוה וזה יהיה על הידיים של כולנו. תתבייש".

"לך חשובות המכללות, לי חשובים הילדים בסיכון. אנחנו נשנה את מאזן הכוח בוועדה הזו. אם האוצר יבין שאנחנו הריבון, המצב ישתנה". בהמשך דבריה אמרה עוד כי, "אתם אלה שמדכאים את הנשים פעם אחרי פעם ולא נותנים להם מקום בכנסת, אל תלמד אותי על שוויון הזדמנויות אל תלמד אותי על שילוב בקהילה, אצלי חמישים אחוז נשים וגברים. אתה מפקיר את הדברים החשובים שלנו כדי להסיט את כל הכוח שלך מול האוצר בנושאים שחשובים לך".

ח"כ גפני השיב לטענות ואמר: "נשים חרדיות לא תהיינה במכללות הטכנולוגיות, הכל צביעות יתר, תתביישי לך. הכל צביעות. נשים חרדיות לא צריכות לקבל חלק במכונים הטכנולוגים, הן לא צריכות להשתלב. מדובר על כך שנשים חרדיות לא כלולות בעניין הזה". אל גפני הצטרף גם חבר הכנסת אחמד טיבי שאמר, "מה שהשגנו לילדים זה חשוב, אבל להתעלם מנשים חרדיות זו צביעות".

יו"ר סיעת כחול לבן חבר הכנסת אבי ניסנקורן אמר, "זה לא רק אינטרס של העולם החרדי, כולנו רוצים שנשים חרדיות יצאו לעולם העבודה עם הכשרות. אנחנו נגררים להחלטה לא טובה שאנחנו מאשרים את זה, ולא פותרים בעיה. צריך לעשות שינוי. זו אותה אטימות, אבל שאין לנו פתרון ל-200 נערים ונערות, זו אותה סיטואציה". אלא שבסופו של דבר גפני נכנע ללחץ ואישר את ההעברה למרות שטרם קיבל תשובות ממשרד המשפטים מדוע הנשים החרדיות לא ישולבו במיזם.

אורלי לוי אבוקסיס משה גפני ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד