י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תכננו פיגוע ביום בעצמאות

תיעוד: כך עצרו מסתערבים את מחבלי דאעש

הותר לפרסום: כך עצרו מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל שני פעילי דאעש שתכננו לבצע בין היתר פיגוע בירושלים ביום העצמאות • צפו בתיעוד

תיעוד: כך עצרו מסתערבים את מחבלי דאעש
מעצר מחבלי דאעש שתכננו פיגוע ביום בעצמאות צילום: דוברות המשטרה

לאחר הגשת כתב אישום נגד שני מחבלי דאעש שתכננו לבצע פיגוע ביום העצמאות בירושלים, הותר לפרסום את תיעוד מעצרם על ידי מסתערבים של משמר הגבול. 

בהמשך לפרסום הגשת כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים נגד אחמד ג'עביס (21), ובאסל עבידאת (19), בגין חברות בארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור, במשמר הגבול חושפים היום (רביעי) את תיעוד הפעילות של מסתערבי מג"ב שהביאו למעצרם במזרח ירושלים.

בליל ה- 28.10.19 פשטו עשרות מסתערבי משמר הגבול ולוחמי מג"ב על שני בתים במקביל בכפר ג'בל מוכבר. "זו הייתה פעילות מתוכננת מראש, המידע אודות מיקומם של הנאשמים היה ברשותינו וברגע שהתנאים הבשילו הפעלנו כוחות מסוערבים וגלויים למעצרם במקביל בשני בתים שונים בכפר" אמר קצין המסתערבים של מג"ב שפיקד על הפעילות.


 
מפרסום עיקרי כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה שהנאשמים שחברים בארגון הטרור דאעש, פעלו ביחד ולחוד כדי להזדהות, לתמוך ולהצטרף לארגון הטרור דאעש בדרכי פעולה שונות.

בספטמבר 2019, שוחחו הנאשמים על אפשרות לבצע פיגועי טרור רצחני במוקדים שונים בעיר ירושלים או בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן, במטרה להרוג כמה שיותר יהודים בשם דאעש. הנאשמים שוחחו על האפשרות שירכשו נשק לצורך ביצוע פיגוע ירי במהלך אירוע המוני בירושלים ברחבת העירייה בכיכר ספרא ובבריכת הסולטן במהלך חגיגות יום העצמאות, במטרה להרוג כמה שיותר יהודים. לחלופין, במקרה שלא יוכלו להשיג נשק, שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע דקירה.

בנוסף לכך, במהלך השנים 2016-2019 גלשו הנאשמים באתרי אינטרנט שונים העוסקים בפעילות הצבאית, הדתית והפוליטית של דאעש, ואף צפו בסרטוני הדרכה והחזיקו בחוברות הדרכה המלמדים כיצד ליצר חומרי נפץ ורקטות. במהלך חודש יוני 2019 אף ניסה עבידאת להצטרף לכוחות דעאש בסיני, אך משטרת הגבולות בירדן מנעה ממנו לחצות את הגבול מירדן לסיני. כחלק מפעילותו במסגרת חברותו בארגון הטרור, גייס ג'עביס סכום של כ-2000 ₪ והעבירו באמצעות אדם נוסף לדאעש.

היחידות המיוחדות של משטרת ישראל לרבות של משמר הגבול ימשיכו לפעול ביצירתיות ובנחישות יחד עם כל ארגוני הביטחון במטרה לסכל טרור ולשמור על חייהם של אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ.

דאעש בישראל מסתערבים מעצר מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד