י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות פעילות מקלב: הופחתה האגרה לעמותות קטנות

אגרות חדשות ברשם העמותות: בעקבות פעילות ח"כ הרב אורי מקלב הופחתה האגרה לעמותות קטנות

בעקבות פעילות מקלב: הופחתה האגרה לעמותות קטנות
מקלב צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בעוד פחות מחודש, עם תחילת שנת 2020 למניינם יכנסו לתוקף תקנות אגרות חדשות לעמותות, עד כה, עמותה שהיקף פעילותה לא עלה על 300,000 ₪ בשנה, הייתה פטורה מתשלום אגרה שנתית לרשם העמותות אך בתנאי שמנהלי העמותה חתמו על תצהיר בפני עורך דין על היקף פעילות העמותה.

בעקבות דו"ח מבקר המדינה, הוחלט ברשם התאגידים לחייב גם עמותות שמחזור פעילותם נמוך לשלם אגרה שנתית. משרד המשפטים הגיש בקשה לוועדת החוקה, לאשר הטלת אגרה שנתית על עמותות קטנות בסך 350 ₪.

בדיון שהתקיים כאמור בוועדת החוקה, התנגד ח"כ הרב אורי מקלב להטלת אגרה שנתית על עמותות קטנות, בהם בתי-כנסת שכונתיים, גמ"חים, וארגוני חסד שונים, שרובם הוקמו ופועלים על ידי מתנדבים המבצעים את פעילות החסד בהתנדבות. לאור התנגדות ח"כ אורי מקלב להטלת אגרה משמעותית על עמותות קטנות, החליטה וועדת החוקה שהאגרה על עמותות קטנות תעמוד על 150 ₪ לשנה בלבד (במקום 350 ₪ כפי שדרשו נציגי משרד המשפטים).

כאמור, החל משנת 2020, עמותות קטנות שמחזור פעילותן לא עלה על 300,000 ₪, יקבלו באופן אוטומטי שובר לתשלום אגרה מופחתת בסך 150 ₪ ולא יהיה יותר צורך בחתימה על תצהיר בפני עורך דין כבעבר.

יצוין כי לשם קבלת אגרה מופחתת, על העמותה להגיש לרשם העמותות את הדו"ח השנתי לשנת 2018 עד לסוף השנה האזרחית. עמותה שלא תגיש במועד דו"ח מילולי הכולל את סכום המחזור השנתי, תידרש לשלם את סכום האגרה המלא (העומדת כיום על 1,318 ₪). 

ח"כ הרב אורי מקלב בירך על השינוי האמור וציין כי אין ספק שהקלה זו לעמותות הקטנות אשר פעילותם רבה לאין שיעור תעזור ותקל עליהן, מנהלי עמותות היו נתקלות בבעיות בירוקרטיות קשות כאשר נצרכו אישור זה והקלה זו תסייע לציבור ותקל מעליהן את העומס המיותר סיכם הרב מקלב. 

אורי מקלב עמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד