י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"פשוט רוצים להשתגע"

נשיא המדינה תוקף בחריפות את נתניהו וגנץ

בטקס האזכרה הממלכתי לציון 46 לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, תקף נשיא המדינה ראובן ריבלין את בנימין נתניהו ובני גנץ על כך שלטענתו הם גוררים את ישראל לבחירות נוספות • "אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים- הרף לכם!"

נשיא המדינה תוקף בחריפות את נתניהו וגנץ
ריבלין, גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לפני פיזור הכנסת והליכה למערכת הבחירות השלישית, נשיא המדינה ממשיך ונוטל את תפקיד המבוגר האחראי כשיוצא היום למתקפה כנגד ראשי הסיעות הגדולות, בנימין נתניהו ובני גנץ. ריבלין קורא להם לשוב לשולחן המו"מ.

בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של דוד בן גוריון ז"ל, במלאות 46 שנים לפטירתו אמר הנשיא: "לא אפריז אם אומר שזוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל, זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה".

נשיא המדינה התייחס לשיח בימים האחרונים ואמר: "פוסטים זועמים בפייסבוק ואפילו הפגנות בכיכרות הערים, אין משמעותם מלחמת אחים או קיצה של הדמוקרטיה. אמת, ישנם ביטויים חמורים אפילו חמורים מאד, ביטויים פוגעים ומטרידים, שאסור היה שיאמרו, אך לא כל ביטוי הוא הסתה ולא כל מתן ביטוי לעמדה אחרת היא השתקה".

"לפעמים, כמו שהמליץ לנו בזמנו נחמן שי, כדאי פשוט להירגע ולשתות כוס מים" הדגיש הנשיא בדבריו והוסיף: "הדמוקרטיה שלנו במשבר, אפילו משבר מתמשך, אך לא בסכנה. כל עוד נדע, ואם נדע להעריך את מסירות נפשו של היריב הפוליטי שלנו למדינת ישראל, לגאולת ישראל, גם אם אנו חלוקים מכל וכל על דרכו הפוליטית, נוכל לצאת מהמשבר, ולהשיב למסלולה, את הספינה של מדינת ישראל".

ריבלין פנה בדבריו לראשי הליכוד וכחול לבן נתניהו וגנץ: "אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים- הרף לכם! חיים חפר, מגדולי יוצרינו, כתב בשיר השכונה האהוב על הנוער: לא רוצים לישון, רוצים להשתגע! ובכן יקיריי, לא ישנתם כבר חודשים, ונדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו- השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן- הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

ראובן ריבלין בנימין נתניהו בני גנץ דוד בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד