י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אסון הרכבת הקלה

החברה משחזרת: "ניסיתי לתפוס אותה - אבל היא נפלה מתחת לרציף"

טרגדיה בירושלים: בת 19 נפלה למסילת הרכבת הקלה ונדרסה למוות • חברתה אחינועם סיפרה לאיילה חסון ברדיו 103fm: "היא סבלה מאפילפסיה - והיא פשוט החליקה לי מהיד" • האזינו לראיון המצמרר

החברה משחזרת: "ניסיתי לתפוס אותה - אבל היא נפלה מתחת לרציף"
הלוויתה של תמר פניגשטיין ע"ה צילום: פלאש 90

מפגש חברות צעירות בירושלים הסתיים אמש (שלישי) בטרגדיה קורעת לב. אחת הנערות, תמר פניגשטיין ע"ה בת ה-19 המתנדבת במסגרת שירות לאומי בביה"ח 'שערי צדק' בעיר, נפלה אל מותה במסילת הרכבת הקלה ונמחצה מתחת לקרונות בתחנה הסמוכה לתחנה המרכזית בעיר.

חברתה של הצעירה, אחינועם, הייתה איתה ברגעיה האחרונים. בריאיון מצמרר לאילה חסון ברדיו 103fm היא שחזרה כיצד הבינה ששותפתה לשירות ולבילוי חווה התקף אפילפסיה, ולא הצליחה למנוע את האסון.

להאזנה לריאיון:

"חזרנו מסרט. הכול היה סבבה, צחקנו ביחד ממש", סיפרה, "היא הייתה בסדר גמור. יש לה לפעמים התקפי אפילפסיה. כאילו - לא לפעמים, כבר שנים שלא היה לה".

כשהגיעו לרציף הרכבת הקלה, מעט אחרי חצות, היא התחילה להסתובב במקום. "חשבתי לרגע שהיא רוקדת, כי היו שם שירים", שיתפה אחינועם, "היא פשוט התחילה להסתובב כזה מוזר, העיניים שלה התחילו לזוז מצד לצד והראש שלה זז. בהתחלה אמרתי לה, 'את צוחקת עלי?' - ואז ראיתי שהיא לא בסדר".

כאשר אחינועם הבינה שמדובר בהתקף, למרבה הצער, חברתה כבר החלה בנפילה. "ניסיתי לתפוס אותה והיא פשוט החליקה לי מהיד. כאילו, היא הייתה ברגע של נפילה, ניסיתי לתפוס אותה, שלא תיפול, והיא פשוט החליקה מתחת לרציף. חברות אמרו שאפילו ניסיתי למשוך אותה ולא הצלחתי", אמרה.

היא הוסיפה בדמעות: "זה היה ממש מפחיד. כולנו התחלנו לצרוח. אף אחד לא הבין מי זה היה, רק אני ידעתי מי זאת, התחלתי לצרוח שזו היא. כולם היו בשוק. לפני כן הכול היה תקין. צחקנו, דיברנו. ממש ברגע אחד..."

"תמיד צחקה במסדרונות ביה"ח"

לחברתה של אחינועם, למרבה הצער, לא היה סיכוי מול הרכבת. משה חמד, מתנדב זק"א רכוב על אופנוע שהגיע מהראשונים לזירה, אמר כי המראות במקום היו קשים. "הצעירה הייתה לכודה מתחת לגחון הרכבת כשהיא ללא הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית. לוחמי האש חילצו אותה כשהיא ללא רוח חיים, ופרמדיק מד"א נאלץ לקבוע את מותה במקום".

אחינועם פונתה אף היא לטיפול רפואי בבית החולים. היא סיפרה לאילה חסון שלא פגשה שם את הורי חברתה, שקיבלו את הבשורה המרה בביתם.

לשאלת אילה על השירות המשותף שלהן במחלקת ההיריון בסיכון של בית החולים שערי צדק, סיפרה אחינועם כי "היא איתי במחלקה. אנחנו ביחד. היא ממש אהבה את זה. היא עזרה לכולם, הצחוק שלה נשמע בכל המסדרונות, כולם אהבו אותה. תמיד היא הייתה שמחה".

תמר פניגשטיין אסון קשה הרכבת הקלה תאונה קטלנית רדיו 103 FM איילה חסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד