ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רגע אחרי ה'בלאק פריידי'

המועצה לצרכנות: כך תתמודדו עם הונאה או תקלה בקניות באינטרנט

גם אתם הייתם חלק מטירוף הבלאק פריידי? מה אם המוצר שהזמנתם פשוט לא יגיע? | המועצה לצרכנות מסבירה מה לעשות במקרים של הונאה או תקלה ברכישות באינטרנט

המועצה לצרכנות: כך תתמודדו עם הונאה או תקלה בקניות באינטרנט
רכישה באשראי באינטרנט צילום: unsplash

האם גם אתם הייתם חלק מטירוף הבלאק פריידי? ניצלתם את ההנחות לרכישה אונליין? מה אם המוצר שהזמנתם פשוט לא יגיע? המועצה לצרכנות פירסמה מדריך מיוחד לצרכנים המשלמים בכרטיס אשראי, שמסביר מה לעשות במקרה של אי קבלת מוצר או אי התאמה בין המוצר שהזמנו לזה שקיבלנו.

הבלאק פריידי יחד עם כל חגי הקניות של חודש נובמבר חלפו עברו להם. מי שלא הסתובב בקניונים והסתחרר מכמות האנשים, מהתורים הארוכים, מהרעש והבלאגן, ועשה את הקניות שלו מהבית עם פיג'מה- שאפו. עכשיו, מה תעשו אם המוצרים שהזמנתם פשוט לא יגיעו? או שיגיעו לא בזמן? או שבכלל יגיע אליכם מוצר שונה לחלוטין ממה שהזמנתם?

לשמחתנו, אפשר לדרוש מחברת האשראי לעצור את התשלומים ובמקביל יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • לשלוח למוכר הודעה במכתב רשום, ובה אתם מציינים כי רכשתם מוצר (לפרט את סוג המוצר), כי המוכר התחייב לספק את המוצר במועד מסוים, אבל הוא עדיין לא סופק.
  • לשלוח הודעה מתועדת לחברת האשראי, ובה פירוט של תנאי עסקת האשראי ובקשה לעצור את התשלומים העתידיים בשל 'כשל תמורה'. יש לצרף את ההזמנה.
  • במקרה שקיימת בקשה לצו כינוס או פירוק של המוכר, יש לשלוח את הבקשה לחברת האשראי. אפשר להשיג פרטים באתר של כונס הנכסים הרשמי באתר משרד המשפטים.
  • בכל מה שקשור לעצירת הכספים, חשוב לדעת כי חברת האשראי מחויבת לעצור את התשלומים העתידיים בלבד, והיא אינה מחזירה את הכספים שבהם כבר חויב הלקוח עד למועד משלוח פנייתו על הודעת הביטול.
  • בדרך כלל חברת האשראי מבררת עם המוכר האם המוצר סופק. במקרה שבו המוכר ממציא אסמכתא לאספקת המוצר (למשל, תעודת משלוח חתומה על ידי הקונה) חברת האשראי רשאית על פי החוק לחייב מחדש את הלקוח.

 

 

 

בלאק פריידי קניות באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד