י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוצים את הראש

עסקת השוחד המפוקפקת שמציעים בשמאל לנתניהו

ההצעה הנדיבה שמציעים במחוזות השמאל לנתניהו חושפת את הפרצוף האמיתי של מציעיה - לא צדק הם מחפשים פה כי אם את הראש של נתניהו • טור דעה מאת יוסי אסולין

עסקת השוחד המפוקפקת שמציעים בשמאל לנתניהו
עסקה מפוקפקת. רה"מ נתניהו צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

מזה זמן שמסתובבת לה הצעה 'נדיבה' במחוזות השמאל המציעה לנתניהו עסקה מפוקפקת - "תפרוש מהחיים הפוליטית לצמיתות ובתמורה לכך תזכה בחנינה מלאה מכל האישומים העומדים נגדך".

הציע אותה בזמנו אחד העיתונאים הבכירים בשמאל, נדב אייל ופרסם אותה מעל דפי 'ידיעות'. גם אביעד גליקמן, האיש שזכה לכינוי 'דובר הפרקליטות', כתב לפני כשלושה חודשים: "אם נתניהו רוצה חנינה שיתכבד ויגיע לעסקת טיעון, יודה, יורשע ואז יבקש מהנשיא חנינה".

את הדברים אמר גליקמן זמן קצר לאחר שעמיתו רביב דרוקר דיווח במהדורת חדשות 13 על "חנינה תמורת עזיבת החיים הפוליטיים". גם עיתונאי חדשות 12, גיא פלג, כתב: "ראש ממשלה ברוטציה, או אחד שיודיע במסגרת ההסדר על עזיבת החיים הציבוריים". בינתיים הספיק נדב אייל 'להתחרט', לאחר שלדבריו נתניהו 'החמיץ' את הרכבת - שעה שהחל במתקפה על מערכות שלטון החוק ו'שרף את המועדון'.

כך או כך, זו הצעה שהוצעה ועדיין מוצעת ע"י גורמים שונים בשמאל, גם ע"י גורמים שונים במערכת הפוליטית. חמור מכך, אמש אף נטען ב'החדשות' כי גם הנשיא ריבלין וגם היועמ"ש מנדלבליט שוקלים אותה ברצינות. והשאלה המתבקשת היא - ממה נפשך: אם נתניהו אכן אשם בכל מה שמיוחס לו והוא מגה-מושחת כפי שהם מרבים לטעון, מדוע ש'יוותרו' לו ולא ייענש כמקובל בחוק. אם הוא חף מפשע, מדוע שבכלל ייענש. 

ההצעה המבישה הזו שפורסמה בכלי תקשורת מרכזיים ועברה מתחת לרדאר, היא למעשה לא ויתור ולא מחווה ג'נטלמנית מצד מנדלבליט, ריבלין או עיתונאים שונים - כי אם עסקת שוחד במעמד צד אחד החושפת את הפרצוף האמיתי של מציעיה (אם עוד היה למישהו ספק): לא צדק הם מחפשים פה כי אם את הראש של נתניהו.

יגשים את חלומם וירד מהבמה הפוליטית? ישכחו את כל מעלליו; והיה ויתעקש חלילה להישאר ולהיאבק על חפותו, ימשיכו לסקר אותו באובססיביות ויעשו הכל על מנת להנחית כתבי אישום על ראשו. או בלשון מנדלבליט פינת ניצן בואכה ליאת בן ארי - סיקור חיובי תמורת תשלום הוגן. הבעיה שהפעם הם חלק מהעסקה.

חנינה תמורת פרישה. הציוץ של אייל

בשולי הדברים: היום בבוקר פורסם באחד מכלי התקשורת 'תחקיר' שחושף את 'מעללי' שר המשפטים אוחנה בהיותו עו"ד צעיר. תראו כמה מהר הספיקו לתפור אותו. האמת, אני דווקא בעד שיוגש כתב אישום נגד אוחנה. זה כ״כ שקוף ויהווה את קו פרשת המים. מאות אלפים יצאו לרחובות ויביאו למיטוט הפרקליטות והתקשורת ולהקמתם מחדש - הפעם בצורה מאוזנת, כמקובל במדינות מתוקנות.

לכל הטורים של יוסי אסולין

חנינה לנתניהו נדב איל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד