ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לקראת ההכרזה על הפריימריז

סער מאשים: "ההסתה הפרועה מגיעה מנתניהו" • הקרב מתחמם

לקראת ההכרזה על הפריימריז: ח"כ גדעון סער מאשים את ראש הממשלה בעידוד הסתה נגדו - "מטעמו מתנהלת הסתה פרועה ברשתות החברתיות בהיקפים שלא היו כאלה" • סער הזכיר בכעס את ההודעה החריפה שיצאה בשם הליכוד ורמזה שהוא 'בוגד' • 'בחדרי' עם כל הפרטים

סער מאשים: "ההסתה הפרועה מגיעה מנתניהו" • הקרב מתחמם
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

הקרב בליכוד מתחמם: בכיר הליכוד והטוען לכתר חה"כ גדעון סער טען מוקדם יותר היום (חמישי), כי מטעמו של ראש הממשלה נתניהו מתנהל מסע הסתה חריף נגדו כשראש הממשלה ממאן להסתייג מרוח הדברים.

בראיון לאולפן ynet אמר סער כי "מגיעים למקום מאוד מסוכן. כל ההסתה הזאת מגיעה מראש הממשלה והוא עדיין לא יצא נגדו". סער הזכיר את ההודעה החריפה שיצאה בשם הליכוד ורמזה שסער הוא 'בוגד'.

"לפני שבוע הוציאו הודעה מסביבתו של ראש הממשלה - חבל שגדעון סער לא שמע לפעיל שקרא לו שלא בוגדים במשפחה. זאת אומרת הוא משתמש בפועל הזה בלי שום בעיה", אמר סער בכעס, והוסיף: "וזה נאמר מסביבתו של ראש הממשלה כדי לא להסגיר. זה בא מראש הממשלה והוא לא הסתייג מזה פעם אחת. והוא יודע שמטעמו מתנהלת הסתה בהיקפים שלא היו כמוהם במדינת ישראל".

על בכירי הליכוד שתקפו אותו באחרונה אמר סער: "כל אחד מהם יש לו אינטרסים אישיים, כל אחד אמר 'אני שואף להיות יו"ר הליכוד', ולכן הדברים האלה מבארים את שאלתכם. השאלה האמיתית שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא איך הגענו למצב כתנועה דמוקרטית שמי שקורא להתמודדות דמוקרטית אומרים עליו 'בגידה' ו'זו כבר תקיעת סכין בגב'".

"לא רק אני ובני משפחתי מותקפים בצורה מכפישה, בצורה אלימה, גם כל מי שמעז מקרב ראשי הרשויות המקומיות לצאת ולומר שצריך לקיים פריימריז, כל אחד מהם מותקף באלימות. הגענו לזה שבשבוע שעבר התקיים כנס בהוד השרון, בפנים הייתה אהדה אדירה, ובחוץ הייתה משטרה כדי לאפשר את הכנס. והיו שם אנשים, לא מהוד השרון, עם קריאות מסיתות".

סער נשאל אם צדק כשאמר "פריימריז עכשיו"? והשיב: "אני התרעתי שאנחנו הולכים לבחירות שלישיות מטורפות שימשיכו לתקוע את המדינה בחוסר תוחלת, שיהיו על חשבון הכיס של הישראלים, שימשיכו לשסע את החברה הישראלית ולהעמיק את השסעים בה. אני הצעתי לפני שבועיים 'בואו נלך לפריימריז מוקדמים ונגיע לתוצאה שתאפשר לשנות את רוע הגזירה'.

"אתם תראו עכשיו, אם אנחנו נלך לבחירות, פריימריז יתקיימו באותו לוח זמנים מהיר שאפשר היה לקיים אותו כדי למנוע בחירות שלישיות. חבל מאוד, זה אחד ממצעדי האיוולת, אולי הגדול מכולם של המערכת הפוליטית בישראל, שמנותקת לחלוטין מהציבור ומטובת העם והמדינה".

"מי אשם?" נשאל סער והשיב: "אני לא רוצה לחלק נטל של אשמה, אבל בסופו של דבר היה דבר אחד הגיוני לעשות אם אנחנו רוצים למנוע את העברת השלטון ליריבינו הפוליטיים, ולהציל את המדינה מהמשך המשבר הפוליטי שבו היא נמצאת כבר שנה.

"אם נתניהו ימשיך להוביל את הליכוד, יש שתי אפשרויות: אחת, שנמשיך להיות באותו מצב ואף אחד לא יוכל להקים ממשלה. שתיים, שנמסור את השלטון ליריבינו הפוליטיים במתנה, וזאת הסכנה שאני רואה כרגע".

על התמודדותו בפריימריז אמר סער, "הבהרתי שאני אתמודד, יש חוקה ברורה לליכוד. החוקה קובעת שיהיו בחירות ערב בחירות כלליות. יהיו בחירות להנהגת הליכוד. רק חבל לי על דבר אחד - שלא עשינו את זה בעיתוי שיכול למנוע בחירות שלישיות".

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד