ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מאות צנצנות ללא כיתוב • צפו

תיעוד הפשיטה על גמ"ח התרופות בבני ברק

מאות צנצנות ללא כיתוב: כך נראתה הפשיטה הלילה על גמ"ח התרופות בבני ברק • צפו בתיעוד

תיעוד הפשיטה על גמ"ח התרופות בבני ברק
חיפוש משטרתי צילום: דוברות המשטרה

שני תושבי בני ברק בני 70 ו-78 המפעילים בבני ברק גמ"ח תרופות, נעצרו הלילה על ידי המשטרה, בחשד לייצור ומכירת תרופות מסוכנות לציבור.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי מדובר בפעילות משותפת שנערכה ע"י האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף יחידת הונאה תל אביב ורשות המיסים. בפשיטה נתפסה "מעבדה פיראטית בבית פרטי שהכינה הכנות רוקחיות ותרופתיות, הכנות של תמרוקים ללא אישור ופיקוח משרד הבריאות על בסיס חומרי גלם לא ידועים".

במהלך הפשיטה, נתפסו מאות צנצנות המכילות משחות בצבעים שונים ללא כיתוב, אשר יועדו לטיפול במחלות עור שונות. עוד נמסר כי חלק מהמשחות הכילו חומרים פעילים תרופתיים המחייבות מרשם רופא.

ממשרד הבריאות נמסר כי נתפסו סירופים רבים והכנות נוזליות שלא ידוע מה הרכבם. בחלק מהסירופים הנוזל היה עכור. נתפסו אבקות שונות לא מזוהות, אמפולות להזרקה ותרסיסים שונים. מעבר לכך נמסר כי תנאי יצור לא מפוקחים, חומרי גלם ברמה ירודה שמורכבים מחומרים פעילים תרופתיים ומחומרים שלא ידוע מהיכן נרכשו, תנאי אחסון לא נאותים שאינם מבוקרים ע"י משרד הבריאות משפיעים על טיב החומרים ויכולים לגרום לסיכון בריאות הציבור.

כמו כן במקום נתפסו חומרי אריזה שונים וכלים שבהם השתמשו לצורך הכנת הכנות התכשירים כגון משקל ומטחנה לטחינת אבקות. כאמור, החשודים נחקרו ע"י המשטרה אשר תבקש להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד