י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדורה מורחבת במיוחד

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאים שנפלו לבור

לייבל'ה מגיש השבוע מהדורה גדושה מתמיד כזו ששולחת את זרועותיה אל כל רחבי הגלובוס: קיצור הקיבה של משה ליאון נחשף לראשונה • הבעקיטשע החדש של ראש העיר • השיעור לבעלי בתים שמוסר יענקי קנייבסקי • הזילברשלגים מתווכחים באמצע הטיסה • ולמי השר דרעי לא אישר העלאה בשכר

והשבוע בלייבל'ה: העיתונאים שנפלו לבור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע קשה במיוחד עבר על לייבל'ה שבמצוקתו כמעט והחל לבדוק את המזוזות בביתו. הבעיה התחילה כשלייבל'ה נחת בארץ מעוד מסע, אבל הסיפור הגדול התרחש עם גניבת הארנק האישי על ידי אחד מנהגי האוטובוסים בחברת 'קווים' שעוד ייתן את הדין בקרוב!

ארנקו של לייבל'ה חשוב לו באופן מיוחד, כיוון שבתוכו נמצאים הדברים האישיים כמו כרטיסי אשראי ותעודת עיתנואי (שפג תוקפה) וקצת כסף ששכח לפרוט בציינג' הקרוב. כל אלו נגנבו עת שכח לייבל'ה את הארנק בספסל האוטובוס שעשה דרכו לאשדוד בעיצומו של הפוגרום שביצעו באותו זמן בישיבה הבני ברקית.

לאחר שהנהג אותר ובכירי החברה התערבו, המשיך הנהג בשקריו וטען שלא ראה ואין כאן המקום להאריך. לייבל'ה מקווה שהתערבותם של אנשי לשכתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תביא את הישועה והארנק ישוב לכיסו הבודד של לייבל'ה. 

דרמה נוספת ארעה כאשר לייבל'ה ועורך עיתון מכובד, כמעט ושברו את הרגל השבוע באירוע שנערך באזור ירושלים. לייבל'ה שנשען על קורת עץ שכיסתה בור באירוע, שפשף את רגלו עד שכל הרגל הכחילה ונצבעה בכמה צבעים, למזלו של לייבל'ה לא מדובר בשבר אך זה לא היה רחוק. גם עורך העיתון שנפל וניצל ברגע האחרון סבל מכאבים והשניים איחלו האחד לשני החלמה מהירה ובטוחה. 

עכשיו לייבל'ה כבר יכול לספר מי הוא ראש העיר שקיצר את קיבתו למען ייראה טוב יותר (לא שעד עכשיו הוא נראה רע): השבוע ביום שני במיאמי ב'שול' של חב"ד ראה לייבל'ה את מוישה ליאון ראש העיר של ירושלים שכבר השיל ממשקלו כמה קילוגרמים אם כי קשה לו עדיין עם המתוקים כפי שלייבל'ה הבחין ביום ההולדת של יוסף חיים כלף, איך עוזרו של ליאון מתחנן שייקחו מראש העיר את מגש הגלידות כאשר כל שנייה הכפית ננעצה וחזרה לפה. כעת מתברר מוישה ליאון משיל ומשיל עד שבסוף כבר לא יראו אותו יותר בארץ. 

ומי שחיפש את ליאון דווקא שהיה בנכר, הוא הח"כ והגימטראות הלא הוא שלמה קרעי מהליכוד, שהגיע לקומה בספרא בדיוק כשליאון לא היה בארץ.

גם את השר לשעבר אורי אריאל ראה לייבל'ה יוצא מבנייני ספרא, ותהה האם לשר יש דו"חות חניה שלא שילם? מי יודע.

ואפרופו מיאמי. גם את גדול הזמר מרדכי בן דוד ראה לייבל'ה מתכונן לתפילה. בן דוד כבר עושה בטן גב במיאמי במשך שבועיים אז אם תשמעו על אירוע גדול של מרדכי בירושלים בקרוב תדעו שזה נסגר בשחרית במיאמי. 

ולשאר המקומות בעולם: במסע להונגריה ראה לייבל'ה שניים, אב ובנו. האסטרטג ר' דודי זילברשלג ובנו ה'מלך' היו בטיסה לוועידה של חסידות סערט ויז'ניץ. במהלך הנסיעה התפתח ויכוח סביב סוגיית דת ומדינה עם הנוסעים שאינם דתיים והשניים, למרות האזניות של מלך, השיבו מלחמה כמו שצריך. 

בדלפק בשדה התעופה ראה לייבל'ה את סגן השר מאיר פרוש ובנו ישראל פרוש שפספס את החתונה של סלאנים באלעד, אך פיקד עליה בשלט רחוק. 

גם את הרב יעקב כהן בנו של נשיא מועצת חכמי התורה ראה לייבל'ה כאחד האדם ממש, כשהוא תופס טיסה להחזקת תורה ולומדיה. 

בקונוונשן של 'אגודת ישראל' בקונטיקט שבארה"ב, לייבל'ה ראה את העסקן הצעיר יודל'ה אייזנברג מישראל בתמונה עם העסקן הגדול נפתלי מילר - מהעסקנים הבולטים של 'אגודה' באמריקה. 

לייבל'ה ראה גם את שרולי בסר - סגן עורך עיתון 'משפחה' באנגלית - שהנחה פאנל מיוחד בהשתתפות הגאון רבי אל'ה ברודני ראש ישיבת מיר בארה"ב. 

ב'שומרי שבת' מה שמכונה האיצקוביץ של בורו פארק, ראה לייבל'ה את איש העסקים ו'קרן ההסעות' מוטל'ה קרליץ כשבוא ניגש לפני התיבה עקב ה'חיוב' על אביו הגר"נ קרליץ זצ"ל. לייבל'ה מציין שהמניין הורכב ברובו מישראלים שהתחברו לנוסח השקט מרחוב רשב"ם.

ובחנות 'כתר' ראה לייבל'ה את ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין מתחדש בבעקיטשע חדש וזאת לקראת הכתרת רב חדש לעיר בקרוב שיהיה מוסכם על כל הפלגים. 

בציון הרבי מחב"ד ראה לייבל'ה את הנגיד ר' יצחק שפירא שסיים לערוך את אירוע השבע ברכות המדובר לבתו של השר לשעבר אריאל אטיאס והגיע מהר לארה"ב לחתונת נכדו. הנגיד תפס על הדרך תפילה בציון. מי שנראה מבצבץ ליד שפירא, הוא העסקן שאול לנדא מפיטסבורג שסיים לדבר במלכויות של מטה והגיע עם חברו גרשי קורניצר לבדוק מה קורה בארה"ב. 

בנתיים מעבר חד לישראל אך בהמשך עוד קצת חו"ל: בירושלים במרכז גאולה ראה לייבל'ה את מנהיגי הדתות בעיר המבורג שבגרמניה ובראשם הרב הראשי הרב ביסטריצקי, בסיור היכרות עם המגזר החרדי בירושלים. הוביל את הסיור באנגלית: איש התקשורת שלמה קוק, נציג ישראל בקונגרס הדתות העולמי.

אפרופו קונגרס הדתות: ביום חמישי בבוקר הגיע השגריר הנכנס של קזחסטן בישראל סאטיבלדי בורשקוב לקבל את ברכת הדרך מהרב הראשי לישראל הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, יחד כמובן עם נציג קונגרס הדתות שלמה קוק. 

ומירושלים לקרית יערים טלז סטון: בבית חדש ומפואר ברחוב הרב גורדון התכנסו ובאו חברי מערכת עיתון 'הדרך' בטאונה של תנועת ש"ס שבאו לחגוג שבע ברכות יוקרתי לבתו של מו"ל העיתון איש העסקים המתוק ר' עקיבא אטון.

בחגיגה בהשתתפות כל המי ומי מש"ס וכותבי העיתון. בראש האירוע ניצבו השר דרעי והעורך הראשי אברהם דב גרינבוים. 

השר דרעי שבנאומו הציג מצב רוח מרומם שטרם נראה שנים רבות, הביא כמה סיפורים טובים שעוד ידוברו. במהלך נאומו שיגר עקיצה לחברו בעל הטור הסוגר בחדשות 'הדרך' צביקה יעקובזון. לדברי דרעי "צביקה אתה כותב מעולה זה בא לך בקלות תתאמץ עוד טיפה". צביקה מצידו סימן כי הוא רוצה העלאה, ואריה רימז לו שכנראה אין סיכוי. 

המנחה אברהם דב גרינבוים סיפר כי כשנכנס להיות עורך וסגרו איתו, לא דיברו איתו על חמש מערכות בחירות בשנה ועוד היד נטויה אבל כנראה שכך נגזר מלמעלה. 

מי שנתן במקום חיקויים שקרעו את כולם על הרצפה, היה הזמר אלעד כהן שחיקה את השר דרעי, ליצמן וכמובן רון קובי הטרול. 

ביציאה מהשמחה התגודדו בחוץ בחורי ישיבת 'באר יצחק' שהגיעו לבקש את ברכתו של השר דרעי וביקשו לדלות פרטים מהצלם יעקב כהן המכונה צלם עולם התורה הספרדי, כהן מצידו שומר סודות ולא הדליף מידע רק ללייבל'ה. 

לייבל'ה גם נקלע באחד הבקרים לפתח תקווה ולא הרשה לעצמו לפספס את שיעורו היומי של הנכד ר' יענקי קנייבסקי הנמסר בטוב טעם ודעת ב'עין יעקב' במדרשת הבוקר של 'אחיעזר'. לייבל'ה שמע והתמוגג. 

ואפרופו פתח תקווה, הרבי ממז'יבוז נראה בפתיחת השיעור השבועי מאציל מברכותיו לפשוטי העם וביניהם ר' יהודה גליקמן - מאחורי הקלעים של ח"כ יעקב אשר. הרבי ברך את יהודה לחודש טוב ומוצלח. 

ולאחר הביקור של נשיא המדינה בעזרא למרפא, ראה לייבל'ה שהאסטרטג מנחם גשייד והרב פירר לא מבזבזים את זמנם וגם בדרכים באם המושבות הם מעיינים במסמכים רפואיים שונים.

באשדוד ראה לייבל'ה את כל נציגי אגודת ישראל משתתפים במעמד הסיום של קהילת בני התורה באשדוד לזכרו של ראש ישיבת גרודנא. הנציגים וינגרטן, ובר ושמוליק שוק קיבלו ברכות ממנהיגי הפלג הירושלמי כאות הוקרה לגרודנאים שהצביעו בבחירות לעירייה לג'.  

ומשהו גדול כנראה הולך לקרות: לאחר שסיכמו את מסע סאטמר, ראה לייבל'ה בליל שישי מפגש גדול של יו"ר מוסדות דינוב הר פנחס פאמפ, במשרדו של יענקי ברוין מיוקרה שבעור יחד עם האיש וההפקות הגרנדיוזיות מוטי רבינוביץ מ'טיפ' והעסקן מענדי צימעט. על פי הנראה נערכים לדבר ענק בחודש טבת, לייבל'ה ימשיך לעקוב. 

ורגע לפני פיזורה של הכנסת ה - 22 הגיע לייבל'ה לגבעת רם לבדוק את המסדרונות, כבר בכניסה ראה את מוטי איפה בבצ'יק בודק את הארכיון של הכנסות לבדוק היכן ימוקם ליצמן בעתיד. 

בהמשך ראה את יקי אדמקר מ'וואלה' יושב עם רב הסלב מרדכי חסידים. שניהם נצפו בודקים איך עורכים תמונות בצבעים כמו שחסידים אוהב. 

את שמשון פרג מצעירי 'דגל', יהודה כהן של יעקב אשר ויוסי טיקוצינסקי מיתד נאמן ראה לייבל'ה משוחחים על המצב וההיערכות לבחירות. 

במרפסת המשכן ראה לייבל'ה כינוס של 'קו עיתונות': אבי גרינצייג בעל הטור הפופולרי, לצד רפי פרלשטיין שמחפש לאחרונה לחבר טוב עבודה בתחום התקשורת ואת ישראל פריי המתוק שלושתם נצפו מעשנים את מה שנשאר. 

ובחזרה לרחבי הגלובס: בהמשך ראה לייבל'ה את כתב הכנסת של ישראל היום גדעון אלון, מברר עם יועציו של ח"כ מקלב יהודה מנדלוביץ וורצמן מדוע שנתיים לאחר הדיווח כי חבר הכנסת מקלב יוזם הצעת חוק להגדלת הכנסת ל140 חברי כנסת, טרם הוגש החוק ואיך הם מכרו את הספין לכתבת החדשות דפנה ליאל.  

בבית העלמין במרוקו ראה לייבל'ה את עורך אתר 'אקטואליק' מנחם קולדצקי נושא תפילה חרישית בבכי נרגש דקות לפני כניסת השבת. לשאלת לייבל'ה מדוע הוא נרגש הוא השיב, כי רק באחרונה שיפץ את ביתו במרומי המגדל שצופה על כל המטוסים במודיעין עילית, ולראשונה השבת הוא משאיר את האישה והילדים ללא אבא מה שגרם להתרגשות הגדולה, לייבל'ה דמע יחד עם כל הציבור. 

ובפולין, לאחר שארגן לראשונה הכנסת אורחים בכל שעות ההילולא של הסבא מרימינוב, נצפה ציקי פרנקל סוגר עם מפיץ ספרי רימנוב מהדורה חדשה שתצא לאור בקרוב ממש. לייבל'ה כמובן מחכה לקבל עותק. 

ואורי ישר מבכירי מינהל החינוך בעיריית ירושלים, נצפה נופש בבודפסט שבהונגריה. ישר לקח חופשה לפני הערכות לפתיחת שנה"ל תשפ"א - הירושלמים יכולים להיות רגועים, מישהו עובד השנה הבאה עבורם, בהיערכות פיזית בכדי שלילדים שלכם יהיה מוסד תקין וראוי.

ועדיין בניו יורק השבוע לייבל'ה ראה בחתונה של לייזר שולמן המון חברים מבאיאן שהגיעו מהארץ לשמוח איתו ביום הגדול. לייבל'ה גם ראה את חבישת השטריימל בערב שבת, קבלו:

אחד החברים שעזב את הארץ הוא מיודענו אלי שלזינגר שראה לראשונה שלג בניו יורק. החברים לא ויתרו לו בחתונה והקפיצו את העיתונאי הרזה לגבהים כפי שנראה בתיעוד וידאו לפניכם. 

וצלם חסידות בעלזא אנשיל בעק שגם הגיע לארה"ב, נצפה השבוע מצלם את בניין תלמוד התורה החדש והענק של בעלזא שנבנה בפאתי שכונת בורו פארק. לייבל'ה מצפה כבר לחנוכת הבית בהשתתפות הרבי שהבטיח כזכור את בואו. ותודה לצלם י.ה.ב השמח ששיגר את התמונה. 

ועוד צלם שעושה את דרכו לארה"ב הוא אברומי ברגר שכבר כמעט ונהפך לישראלי בחזרה, הפעם הוא יצא בזמן ויספיק להגיע הערב ישר לטשולנט בשדרה ה -13 כדי לבדוק מה קורה עם הכובעים של סנדרס והאם הכל נשאר אותו דבר במשרדים של 'די וואך'. 

לראשונה בהיסטוריה לייבל'ה שמע על שטריימל ששמו אותו בגג רכב, שכנראה הוא גדול יותר ממלכיות של מטה והסיפור הוא כדלהלן: הזמר הצעיר שלומי ורצברגר נסע בכביש 443 כ- 5 ק"מ לכיון צומת רמות, אחרי צומת בית חנינא עף השטריימל מהגג ולא נמצא עד עכשיו. יש לציין שכתוב על הקופסא שם ומס' טלפון, כמויות הסטטוסים שנראו מאז נאבד השטריימל לא מביישים אף בנאדם כשלבסוף זה נמצא באמצעות רכב שעבר באמצע הלילה חברו של הזמר שרוליק קרפמן החתן מצא את זה.

והזמרים שלא נאבד להם השטריימל, מוטי ויזל איציק פילמר מקהלת נשמה ואמרגן נטע לוין נצפו השבוע לאחר החתונות במסיבת גרונר בודקים מה אפשר לאכול. 

השבוע נערכה מסיבת יומולדת צנועה לאיש החסד ומנהל חנות המחשבים הנודעת 'לנדאו' בבני ברק - איתן זלצר. חבריו הקרובים התאספו במסעדת בוטיק בעיר גבעתיים לחגוג לו. לצד דברי ברכה ושתיית לחיים, איש התקשורת יענקל'ה פרידמן אמר דברי תורה והזמין את איש 'בחדרי חרדים' יחיאל גלאי לשיעור השבועי בביתו. השתתפו בין היתר החזן יוסי שוורץ, מפיק רדיו 'קול חי' דודי אינהורן, מנהל 'מילר ספרים' בבני ברק שלומי סעדה והקבלן החרדי ישראל פלדמן שעל פי השמעות שהגיעו ללייבל'ה, התחדש ברכב יוקרתי במיוחד ששווה הרבה ספרות וזאת אחר שסגר כמה עסקאות גדולות וגם שילם על הדרך את החוב של אזרזר מהיומולדת.

בין שמחה לשמחה, לייבל'ה נכנס גם לניחום אבלים אצל מנכ"ל כנסת ישראל הרב יעקב דינר, שישב שבעה על פטירת אחותו בדמי ימיה. לייבל'ה הגיע בדיוק כשהמשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין היה באמצע לנחם את תלמידו ומקורבו הרב יעקב דינר.

ולפינת המזל טובים 

מזל טוב למנכ"ל ישיבת 'בית מדרש עליון' הרב אליהו קלר לרגל חגיגת נישואי בנו שנערכה בארגנטינה. מי שהגיע לשמחה הוא הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר ראש ישיבת בית מדרש עליון שהגיע כדי ליטול חלק בשמחת החתונה. 

ברכות לעסקן יהודה ברטלר איש הסיעה המאוחדת והרל"ש של סגן ראש העיר בני ברק שיקי מנדל, לרגל הולדת התאומים בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לר' נחום ויסנשטרן נהגו ונאמן ביתו של הגאב"ד הגר"מ גרוס, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע, לייבל'ה הגיע ואיחל מזל טוב. 

מזל טוב לנגיד ואיש העסקים ר' שלום פישר, לרגל הולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לישראל אורדמן חבר הנהלת איגוד התתי"ם מנהל מוסדות דרכי שלום באלעד ומראשי הקהילות בעיר, לרגל חתונת בתו הראשונה. 

מזל טוב לאברהם רכטשפר המנהל המקצועי בעיתון 'המבשר', לרגל שמחת נישואי בתו שתיערך הערב באולמי גוטניק בירושלים.

מזל טוב לשלומי גולדברג מיקבי ציון, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה בברכפלד. הרבי מאונגוואר מודיעין עילית נשא דברים בשמחה. 

ומזל טוב לעיתונאי שניאור ובר עורך 'קו עיתונות', לרגל הולדת הבת הראשונה בשעה טובה.

ומזל טוב לידידנו דב קורלנסקי המתקרא "דובי קורן", לרגל חתונת בתו הגדולה השבוע בוגשל. לייבל'ה הגיע ונהנה מקבלת פנים מכובדת, והופתע לראשות את בכיר הליכוד סער מוצא אף הוא זמן להגיע לשמחה. 

מזל טוב לאיש העסקים שלמה בן חמו לנישואי בנו בשעה טובה, האירוע נערך במרכז האירועים 'כתר הרימון' בחתונה שטרם נראתה כמותה ואפילו בבזאר לב העיר לא ראו. החתן בוגר 'עטרת', כיבד בסידור קידושין את האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא מרמלה. בקטע האמנותי הפתיעו ועלו לבמה כוכבי הזמר אברהם פריד, מוטי שטיינמץ וזמר הנשמה הישראלי - חרדי ישי ריבו שאף ביצע דואט מרגש עם שטיינמץ. 

ולסיום, מזל טוב ל‏יחצ"ן המוזיקה אסף משיח, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ירבו שמחות וירבו יחצנ"י מוזיקה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד